Όλγα Κεφαλογιάννη: Έτος σημαντικών επενδύσεων το 2015 για τον τουρισμό

Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014 16:57
UPD:17:05
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές

Όπως είπε η κ. Κεφαλογιάννη οι κινήσεις του υπουργείου προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων αποδίδουν καρπούς και υπάρχουν μηνύματα θετικά για την Ελλάδα.

Ιδιαίτερα καλή χρονιά όχι μόνο σε αφίξεις και έσοδα αλλά και σε επενδύσεις θα είναι το 2015 για τον τουρισμό όπως εκτίμησε από το βήμα του 13ου Συνεδρίου του ΣΕΤΕ για «τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: Επενδύσεις και Ανάπτυξη» η υπουργός Όλγα Κεφαλογιάννη. Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώνονται αύριο Τρίτη με την ομιλία του Πρωθυπουργού.

Όπως είπε η κ. Κεφαλογιάννη οι κινήσεις του υπουργείου προς την κατεύθυνση της προσέλκυσης επενδύσεων αποδίδουν καρπούς και υπάρχουν μηνύματα θετικά για την Ελλάδα. «Το 2015 είναι μια κρίσιμη χρονιά και καμία επιτυχία δεν πρέπει να πάει χαμένη» δήλωσε η υπουργός.

Η υπουργός υπογράμμισε ότι τίποτα δεν έγινε τυχαία, αντίθετα υπήρχε όραμα, σχέδιο και πολιτική βούληση. Εστιάζοντας στις δράσεις του ΥΠΟΤ η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΕΟΤ εξελίσσεται σε έναν δυναμικό οργανισμό με διεθνή παρουσία και η πρόσφατη συνεργασία του με τη Samsung το επιβεβαιώνει.

Δίνοντας το στίγμα των δράσεων για το 2015 τόνισε ότι, στόχος είναι η αύξηση του τουριστικού πλεονάσματος στην ελληνική οικονομία αλλά και η κατανομή του τουριστικού ρεύματος σε όλους τους μήνες του έτους. Η ατζέντα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει νέα πολιτική στην κρουαζιέρα αλλά και πρωτοβουλίες για να γίνει η Αθήνα πρωτεύουσα του ελληνικού τουρισμού.

Στην παρέμβασή του, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης στάθηκε στον εκσυγχρονισμό των υποδομών του νησιού και συγκεκριμένα του ΒΟΑΚ, αλλά και στην υλοποίηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.

Παράλληλα, επεσήμανε πως είναι ιδιαίτερα χρήσιμο κάθε προορισμός να πλαισιωθεί με αθλητικά, πολιτιστικά δρώμενα διεθνείς απήχησης, ώστε να γίνουν πόλοι έλξης των τουριστών πέραν των θερινών μηνών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιζτζικώστας έκανε λόγο για μια κεντρική στρατηγική ανάπτυξης, η οποία θα διαχυθεί και στις περιφέρειες. Δεν μπορεί, όπως είπε, κάθε περιφέρεια να πηγαίνει σε διεθνείς εκθέσεις με δικό της τουριστικό προϊόν κλπ.

Από την πλευρά του, ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων υπογράμμισε ότι απαιτούνται παρεμβάσεις ήπιας τουριστικής ανάπτυξης και στάθηκε απέναντι στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Ως βέλτιστο παράδειγμα καταπολέμησης της εποχικότητας παρουσίασε Χουάν Χοσέ Ριβέιρο, από την Boston consulting group, Spain, την πολιτική που ακολούθησε η Ισπανία για έναν προορισμό της τη Μούρθια. Όπως είπε, αυτή η περιοχή εστίασε στον τουρισμό της τρίτης ηλικίας και επένδυσε σε αυτή τη στρατηγική.

Ο κ. Ριβέιρο επεσήμανε ότι είναι πολύ σημαντικό μια περιοχή που ξεφεύγει από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα να διαφοροποιηθεί και να αποκτήσει μια ταυτότητα. Η Μούρθια, όπως είπε το πέτυχε αξιοποιώντας ταυτόχρονα τόσο τις υποδομές της περιοχής σε ακίνητα, όσο και τη γαστρονομία, αλλά και τα πολιτιστικά δρώμενα που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή.

Άλλο επιτυχημένο παράδειγμα επέκτασης της τουριστικής περιόδου στην Ισπανία, αποτελεί το Μπιλμπάο. Αν και βιομηχανική περιοχή, χωρίς τουριστική ταυτότητα κατάφερε να μπει στον τουριστικό χάρτη με την υλοποίηση ενός μουσείου. Έκτοτε έχει έσοδα 200 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία του.

Πηγή: ΑΜΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα