ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ από την Ford Motor Co. κέρδη το 2000 και από την General Motors το 2001, εμφάνισε η Toyota Motor Corp. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ασίας, οδεύει να εμφανίσει ετήσια κέρδη περίπου εννέα δισ. δολ., τα διπλάσια από αυτά που πραγματοποιούν και οι δύο αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Toyota, η οποία δεν έχει εμφανίσει ζημίες μέσα σε 50 χρόνια, έχει την ισχυρότερη οικονομική διάρθρωση μεταξύ των εταιρειών του κλάδου. Η χρηματιστηριακή της αξία ύψους 119 δισ. δολ., είναι υψηλότερη των αντίστοιχων της DaimlerChrysler AG, της General Motors και της Ford μαζί, βρίσκεται στην υψηλότερη θέση και έχει ρευστότητα 13,3 δισ. δολ.
Με επενδύσεις στη Β. Αμερική, την Κίνα και την Ευρώπη, η Toyota ενδέχεται να αυξήσει το μερίδιο αγοράς που κατέχει διεθνώς, καθώς επίσης και την κερδοφορία της.
«Επενδύουμε σε εταιρείες που έχουν συνεχή ανάπτυξη, οικονομική ευρωστία, ηγούνται διεθνώς και έχουν εξαιρετική διοίκηση», ανέφερε ο Ken Yamada, ο οποίος διαχειρίζεται 10 δισ. δολ. σε μετοχές με την Kayne Anderson Rudnick στο Λος Αντζελες, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της Toyota, συμπληρώνοντας : «Η Toyοta πληροί όλα τα παραπάνω».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών, τα καθαρά κέρδη τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου, προβλέπεται να ανέλθουν σε ένα τρισ. γιέν (8,8 δισ. δολ.), σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 42%, σε ετήσια βάση. Το τέταρτο τρίμηνο τα κέρδη της εταιρείας εκτιμάται ότι σημείωσαν αύξηση 67%, φθάνοντας στα 244 δισ. γιέν.
Από την άλλη πλευρά, η General Motors, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και η υπ' αριθμόν δύο, η Ford, έχουν συνδυασμένα κέρδη 4,3 δισ. δολ. από πωλήσεις ύψους 15,3 εκατ. οχημάτων τη χρονιά που πέρασε, λιγότερες του ημίσεως της Toyota, η οποία πούλησε περίπου 6,8 εκατ. οχήματα.
Τον Απρίλιο, το μερίδιο της Toyota στην αγορά των ΗΠΑ, διευρύνθηκε κατά 11,8%, από 10,8% που ήταν πριν από ένα χρόνο και τώρα η αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει περισσότερο από το 1/3 του συνόλου των πωλήσεων στις ΗΠΑ που πραγματοποιούν οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αντιθέτως, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απώλεσαν μερίδιο από τις ανταγωνίστριές τους ασιατικές για πέμπτο συνεχόμενο μήνα, τον Απρίλιο.