ΟΠΑΠ: Eντυπωσιακή αύξηση κερδών στο α΄ τρίμηνο (2)

Παρασκευή, 28 Μαΐου 2004 10:58
UPD:12:05

Σε 183,7 εκατ. ευρώ ανήλθαν στο πρώτο τρίμηνο του 2004 τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ σημειώνοντας θεαματική αύξηση κατά 629% έναντι της αντίστοιχης περυσινής χρονικής περιόδου.

Οι αναλυτές σε έρευνα του Reuters ανέμεναν ότι τα κέρδη του Οργανισμού θα διαμορφώνονταν στα 85 εκατ. ευρώ http://www.naftemporiki.gr/news/static/04/05/25/916233.htm .

Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 9,3% ανερχόμενα σε 695,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη ΕΒΙΤDA έφθασαν τα 144,5 εκατ. ευρώ έναντι 132,2 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2003.

Τα παραπάνω μεγέθη έχουν υπολογιστεί με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.

Σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, o κύκλος εργασιών σε επίπεδο ομίλου παρουσίασε αύξηση σε ποσοστό 9,5% και ανήλθε στο ποσό των 695,2 εκ. ευρώ, έναντι 634,7 εκ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2003.

Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού, στην περίοδο του 2003 δεν συντάχθηκαν ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, δεδομένου ότι οι διαδικασίες των εξαγορών ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο του 2003, για δε το τρίμηνο του 2004 οι πωλήσεις της θυγατρικής ΟΠΑΠ GLORY LTD που περιλαμβάνονται στην ενοποίηση ανήλθαν στα 3,2 εκ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη, προ αποσβέσεων, ανήλθαν στα 155,7 εκ. ευρώ, έναντι 122,2 εκ. ευρώ το 2003, (αύξηση 27,4%), με το μικτό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 22,4% επί των πωλήσεων, έναντι 19,3% της αντίστοιχης περιόδου του 2003. Το συνολικό ποσό που αποδόθηκε στους νικητές των παιχνιδιών ανήλθε στα 416,8 εκ. Ευρώ, έναντι 393,1 εκ. ευρώ το 2003.

Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου (προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και εκτάκτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν στα 144,5 εκ. ευρώ, έναντι 131,8 εκ. ευρώ το 2003, ( αύξηση 9,6%), με το περιθώριο να διαμορφώνεται στο 20,80%, έναντι 20,77% της περιόδου του 2003.

Τα καθαρά αποτελέσματα (κέρδη) προ φόρων ανήλθαν στα 247,3 εκ. ευρώ, έναντι 114,9 εκ. ευρώ του τριμήνου του 2003, (αύξηση 115,2%). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα έκτακτα αποτελέσματα του τριμήνου του 2003 είχαν επιβαρυνθεί με ποσό 9,4 εκ. ευρώ, που αφορούσε πρόβλεψη για την κάλυψη της υποχρέωσης μετά την απόφαση του Τριμελούς Διαιτητικού Δικαστηρίου και στα έκτακτα αποτελέσματα του 2004, το ποσό των 109,4 εκ. ευρώ αφορά στην αναστροφή της σχηματισθείσας μέχρι 31/12/2003 πρόβλεψης, μετά την θετική για την εταιρεία απόφαση του Εφετείου Αθηνών.

Το κόστος πωλήσεων (εκτός των αποδόσεων σε νικητές) ανήλθε στα 128,5 εκ. Ευρώ, έναντι 125,1 εκ. Ευρώ της περιόδου του 2003 (αύξηση 2,7%).

Τα έξοδα Διοικητικής Λειτουργίας του Ομίλου ανήλθαν στα 8,4 εκ. ευρώ, έναντι 4,5 εκ. ευρώ το 2003, κυρίως λόγω της αλλαγής, βάσει της αναλυτικής λογιστικής, του μερισμού των λειτουργικών δαπανών στα κέντρα κόστους, των αυξημένων δαπανών για αμοιβές συμβούλων στα πλαίσια της στρατηγικής Διεθνούς Επέκτασης της εταιρείας, αλλά και των διοικητικών δαπανών των θυγατρικών εταιρειών, που δεν επιβάρυναν την περίοδο του 2003.

Σε επίπεδο μητρικής εταιρείας οι πωλήσεις ανήλθαν στα 667,6 εκ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 5,19%, τα λειτουργικά κέρδη (προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών, εκτάκτων αποτελεσμάτων) στα 143,7 εκ. ευρώ (ενισχυμένα κατά 9%) ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 247,8 εκ. ευρώ, έναντι 114,9 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2003.

Οι αυξημένες πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2004 είναι αποτέλεσμα της ανάκαμψης του Τζοκερ, (αύξηση σε ποσοστό 68,6%), λόγω των συνεχόμενων τζάκ-πότ στο μήνα Ιανουάριο, της σημαντικής συμβολής του νέου παιχνιδιού ΚΙΝΟ, οι πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα 86,4 εκ. ευρώ και σε μικρότερο βαθμό της αύξησης του ΠΡΟΤΟ (12,6%).

Από τα υπόλοιπα παιχνίδια της εταιρείας οι πωλήσεις :

Του ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΟΣ παρουσίασαν πτώση σε ποσοστό 11,2% απόρροια της ύπαρξης λιγότερων αγώνων εξαιτίας της αναδιάρθρωσης της δομής διεξαγωγής του Champions League, αλλά και της χαμηλότερης απόδοσης στους νικητές, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2003.

Του Super 3 και του Extra 5 παρουσίασαν πτώση σε ποσοστό 5,4% και 40,6% αντίστοιχα, κυρίως από το γεγονός ότι στο τρίμηνο του 2003 εμφάνισαν αυξημένες πωλήσεις λόγω της πρόσφατης εισαγωγής τους και σε μικρότερο βαθμό λόγω της εισαγωγής του ΚΙΝΟ.

Του ΛΟΤΤΟ μειώθηκαν σε ποσοστό 11,3%, ενώ του ΠΡΟΠΟ κυμάνθηκαν στα ίδια περίπου επίπεδα.

Σημειώνεται ότι στις περιοχές που το ΚΙΝΟ παίχθηκε όλο το τρίμηνο, οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική άνοδο που υπερβαίνει το 60%, με τις σημαντικότερες επιπτώσεις στο Super 3 και στο Extra 5 και μικρότερες στα υπόλοιπα παιχνίδια.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2004 οι πωλήσεις των αριθμολαχείων και των sports betting ανήλθαν στα 252 εκ. ευρώ και 443,2 εκ. ευρώ αντίστοιχα και σε ποσοστό 36,24% και 63,76 % στις συνολικές πωλήσεις, ενώ στην περίοδο του 2003 το ποσοστό συμμετοχής τους ήταν 22,3 % και 77,7% αντίστοιχα. Η αναδιάρθρωση αυτή στην δομή των πωλήσεων της εταιρείας επιβεβαιώνει την στρατηγική επιλογή εισαγωγής του ΚΙΝΟ και με την επέκταση σε όλα τα πρακτορεία εκτιμάται ότι πέρα από την αύξηση στις πωλήσεις, θα δημιουργήσει μια πιο ισόρροπη κατανομή των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας μεταξύ των παιχνιδιών της.

Επισημαίνεται ότι το παιχνίδι ΚΙΝΟ άρχισε να παίζεται από 1/12/2003 σε όλη την Κρήτη (209 πρακτορεία), από 15/12/2003 σε 2 Νομούς της Θεσσαλίας (215 πρακτορεία) και από 12/01/2004 στους 3 Νομούς της Θράκης (100 πρακτορεία), ολοκληρώνοντας έτσι την πιλοτική φάση εισαγωγής του παιχνιδιού. Από τα μέσα Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους άρχισε η σταδιακή επέκταση και σε άλλους Νομούς καθώς και στην Κύπρο, με αποτέλεσμα στο τέλος του τριμήνου να διατίθεται στο 32% του δικτύου πρακτορείων (σε 330 πρακτορεία άρχισε η διάθεση του παιχνιδιού μέσα στον Φεβρουάριο και σε 870 μέσα στον Μάρτιο).

Στις περιοχές της Κρήτης και της Θεσσαλίας που το παιχνίδι διεξάγονταν από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις ανά πρακτορείο ανέρχονται περίπου στα 1100-1200 ευρώ την ημέρα. Στοιχείο το οποίο όμως δεν προεξοφλεί αλλά ούτε και εξ'αυτού του λόγου προοιωνίζει διατήρηση ανάλογων ρυθμών πωλήσεων ανά πρακτορείο και μετά την εξάπλωση του παιχνιδιού σε όλο το δίκτυο, διότι όπως και στο παρελθόν έχει τονισθεί και έχει επιβεβαιωθεί από την εισαγωγή και άλλων παιχνιδιών, απαιτείται διάστημα 3-4 μηνών από την πλήρη εφαρμογή κάποιου παιχνιδιού για να εκτιμηθούν, με καλύτερη προσέγγιση, οι τάσεις στα επίπεδα πωλήσεων του εκάστοτε παιχνιδιού.

Ο αρχικός προγραμματισμός για την επέκταση του παιχνιδιού συνεχίζεται και ήδη από το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου έχει ολοκληρωθεί η εισαγωγή του σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο ( περίπου στο 50% των πρακτόρων), εκτός των Νομών της Θεσσαλονίκης και της Αττικής και αναμένεται μέχρι το τέταρτο τρίμηνο να διατίθεται στο σύνολο των πρακτορείων.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΠΑΠ



Σχολιασμένα