Καραμανλής: Τουρισμός υψηλής ποιότητας δώδεκα μήνες το χρόνο

Ομιλία του πρωθυπουργού στην 12η τακτική συνέλευση του ΣΕΤΕ
Τετάρτη, 02 Ιουνίου 2004 21:02

«Ανταποκρίθηκα με ιδιαίτερη χαρά στην πρόσκλησή σας και σας ευχαριστώ θερμά για τη συνάντηση αυτή. Θέλω, πρώτ' απ΄ όλα, να συγχαρώ το Σύνδεσμό σας (το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) για τη διεύρυνσή του, με την εγγραφή νέων κλαδικών ενώσεων, αλλά και - κυρίως μάλιστα - για τις σημαντικές αναπτυξιακές προσπάθειες που αναπτύσσετε. Θέλω, προπάντων, να υπογραμμίσω ότι, στο διάστημα αυτό, είμαστε όλοι μπροστά σε μια ιστορική ευκαιρία και μοναδική πρόσκληση. Ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, όλοι οι συμμέτοχοι στην τουριστική βιομηχανία της Πατρίδας μας έχετε να διαδραματίσετε πολυσήμαντο ρόλο. Κρατάτε στα χέρια σας τα κλειδιά που διασφαλίζουν μια νέα προοπτική στους επιμέρους κλάδους που εκπροσωπείτε, και, γενικότερα, στον ελληνικό Τουρισμό. Είστε βασικοί συμμέτοχοι στην κοινή προσπάθεια μιας νέας δυναμικής, για την ανάπτυξη, την Οικονομία, την απασχόληση. Είστε συμπρωταγωνιστές στη διαμόρφωση της διεθνούς εικόνας της Χώρας.

Ολυμπιακοί Αγώνες και τουρισμός

Βρισκόμαστε μόλις 71 ημέρες πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Έχουμε μπροστά μας μια μοναδική ευκαιρία να επενδύσουμε σε βάθος χρόνου. Μια ευκαιρία που δεν αφορά μόνο τις λίγες ημέρες της διοργάνωσης, αλλά και τα χρόνια, τις δεκαετίες, που ακολουθούν. Ο στόχος μας για την επόμενη ημέρα είναι ξεκάθαρος: Να επενδύσουμε στην υπεραξία των Αγώνων...

...Επίμονα και συστηματικά, από τότε που η Χώρα μας ανέλαβε την ευθύνη για τη διεξαγωγή των Αγώνων, προτείναμε τη χάραξη μιας Ολυμπιακής Στρατηγικής Τουρισμού...

...Σήμερα, όλα τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι δεν μπορέσαμε να αξιοποιήσουμε, με τον καλύτερο τρόπο, την προολυμπιακή περίοδο. Από την αρχή του χρόνου καταγράφεται σημαντική μείωση στην τουριστική κίνηση και στα βασικά μεγέθη της τουριστικής οικονομίας, με επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, στην απασχόληση, στα έσοδα του κράτους, στο ΑΕΠ. Ομως! Η πιο μεγάλη ευκαιρία, (οι Αγώνες και η περίοδος μετά τους Αγώνες) είναι μπροστά μας...

...Για μια ακόμη φορά υπογραμμίζω ότι η μάχη της Ολυμπιακής Προετοιμασίας κερδίζεται. Η μάχη με το χρόνο κερδίζεται. Η μάχη με το κλίμα της διεθνούς ανασφάλειας κερδίζεται.

H κατάσταση σήμερα

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Ελλάδα το 1992 ήταν, παγκοσμίως πρώτη στις προτιμήσεις για διακοπές. Μετά από 10 χρόνια (το 2002), βρέθηκε στη 15η θέση. Τα τελευταία δύο χρόνια, (όπως σε πολλούς άλλους, έτσι και σε αυτό τον τομέα) είχαμε σημαντική υστέρηση. Στη διετία 2002 - 2004, η Οικονομία μας έχασε εισροές περίπου 2 δισ. ευρώ! Ενώ στην Ιταλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, η τουριστική κίνηση αυξάνεται, η Ελλάδα είναι η μόνη από τις μεσογειακές χώρες της Ευρώπης με πτωτική πορεία του Τουρισμού. Τα στοιχεία αυτά, αποκαλύπτουν ότι τα περιθώρια για την ανάπτυξη του Τουρισμού, όπως τον βιώσαμε την προηγούμενη εικοσαετία, έχουν ήδη εξαντληθεί...

Οδηγός της στρατηγικής μας είναι η δημιουργία μιας νέας τουριστικής ταυτότητας, που να κατοχυρώνει τη μοναδικότητα των ελληνικών προορισμών και να εξασφαλίζει τη διεθνή αναγνωρισιμότητα του τουριστικού προϊόντος μας. Συνδυάζουμε την παράδοση με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Σχεδιάζουμε με προσανατολισμό την αειφόρο ανάπτυξη, που σέβεται το περιβάλλον, σέβεται τις τοπικές κοινωνίες, που δέχονται τον τουρισμό, σέβεται τους επισκέπτες. ¶μεση προτεραιότητά μας είναι ένα μετα-ολυμπιακό στρατηγικό σχέδιο, με σημείο εκκίνησης τη διοργάνωση των Αγώνων.

Oι στόχοι της νέας τουριστικής πολιτικής

Πρώτον: Ο εμπλουτισμός της τουριστικής προσφοράς με νέες και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, δυνατότητες και ευκαιρίες. Ξεκινούμε μια μακροχρόνια τουριστική πολιτική, που θα φέρνει επισκέπτες στην Ελλάδα, όχι μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα. Αλλά και για την πολιτισμική κληρονομιά μας. Σκοπεύουμε,

- Να εμπλουτίσουμε το παραδοσιακό τουριστικό προϊόν και να στοχεύσουμε νέες ειδικές αγορές.

- Να αξιοποιήσουμε τις ολυμπιακές υποδομές, για ειδικές μορφές Τουρισμού.

- Να αναδείξουμε την Ελλάδα σε ελκυστικό προορισμό, όλες τις εποχές του χρόνου.

- Να αποκτήσουμε Τουρισμό 12 μήνες το χρόνο.

Δεύτερον: Η Βελτίωση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού Τουρισμού. Κάνουμε ένα νέο ξεκίνημα διαρκούς εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Επιδίωξή μας είναι:

- Να προσεγγίσουμε τα επίπεδα των προηγμένων χωρών.

- Να απεγκλωβίσουμε τον κλάδο από τις σκληρές συνθήκες ανταγωνισμού που δημιουργούν οι χώρες, που τώρα πρωτομπαίνουν στον κατάλογο των τουριστικών προορισμών.

- Να στοχεύσουμε σε ένα διαρκώς υψηλότερο εισοδηματικό και ποιοτικό επίπεδο τουριστών.

- Να αυξήσουμε το μερίδιό μας στις παραδοσιακές και να διεισδύσουμε σε νέες αγορές.

Τρίτον: Η μεγιστοποίηση της συμβολής του Τουρισμού στην εθνική και την περιφερειακή, την τοπική ανάπτυξη.

- Να διασφαλίσουμε την επέκταση της τουριστικής βιομηχανίας σε νέες περιοχές, αξιοποιώντας τους εκατοντάδες θύλακες ανάπτυξης στην Περιφέρεια.

- Να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες που προσφέρονται, για ειδικές μορφές τουρισμού, σύμφωνα με τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Να δώσουμε έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Το Συνεδριακό, τον Εκθεσιακό, τον Πολιτισμικό, τον Αθλητικό, τον Ιαματικό, το Θρησκευτικό, τον Εκπαιδευτικό, τον Ορεινό, τον Χειμερινό, τον Αγροτουρισμό.

Δέσμη μέτρων

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για τον Τουρισμό, προωθούμε ολοκληρωμένες δέσμες μέτρων, σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Ιδίως μάλιστα σε ό,τι αφορά :

- Τη διαμόρφωση γόνιμου αναπτυξιακού περιβάλλοντος,

- την ενίσχυση των υποδομών,

- την εκπαίδευση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού,

- τη στρατηγική επικοινωνίας και προωθητικών ενεργειών.

- Δίνουμε άμεση προτεραιότητα στη διαμόρφωση ενός νέου αναπτυξιακού και επενδυτικού περιβάλλοντος, για το σύνολο των επιχειρήσεων.

Αυτό σημαίνει:

- Σταθερό και απλό φορολογικό σύστημα, με μειωμένους συντελεστές, για όλες τις επιχειρήσεις.

- Αναπτυξιακά κίνητρα, χωρίς διακρίσεις μεταξύ παλαιών και νέων επιχειρήσεων.

- Θεσμικό πλαίσιο, που θα παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα στη δημιουργία και την εκμετάλλευση έργων τουριστικής υποδομής (όπως για παράδειγμα μαρίνες, θεματικά πάρκα, αθλητικά, συνεδριακά και εκθεσιακά κέντρα),

- Χωροταξικό σχεδιασμό για τον καθορισμό των χρήσεων γης

- Απλοποίηση και αποκέντρωση του συστήματος αδειοδότησης

- Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην ενίσχυση των υποδομών και τη διαφανή αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον...

...Θέλουμε μια νέα σχέση. Σχέση συνέπειας και φερεγγυότητας. Σχέση συνεργασίας. Σχέση εμπιστοσύνης. Μαζί διαμορφώνουμε τη νέα τουριστική πολιτική».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα