Σε νέα γραμμή παραγωγής, επέκταση των υποδομών της και δημιουργία αποθηκών προχωρά η χαρτοβιομηχανία Γλάρος, που έλαβε πράσινο φως από το υπουργείο Ανάπτυξης για επένδυση ύψους 10,8 εκατ. ευρώ, με επιδότηση που ανέρχεται σε 1,6 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, η χαρτοβιομηχανία της οικογένειας Σκλαβενίτη, που ελέγχει την ομώνυμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, με βάση την απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, επενδύει στον εκσυγχρονισμό και στην επέκταση της επιχείρησης, με απόκτηση νέας γραμμής παραγωγής, επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και δημιουργία επιπλέον αποθηκευτικών χώρων στα Οινόφυτα. Η συγκεκριμένη επένδυση είναι συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους 10.866.874,72 ευρώ και η ενίσχυση στο σύνολό της ανέρχεται σε 1.630.031,21 ευρώ, ήτοι σε ποσοστό 15% του ενισχυόμενου κόστους.
Σταθερή αύξηση κερδοφορίας
Η επένδυση φαίνεται να αποτελεί συνέχεια της απόδοσης της εταιρείας, η οποία καταγράφει σταθερή αύξηση κερδοφορίας σε μια περίοδο προκλήσεων στο λιανεμπόριο, ενώ συνδέεται και με την αυξανόμενη ζήτηση που παρατηρείται στην αγορά για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Η χαρτοβιομηχανία Γλάρος, που παράγει προϊόντα για λογαριασμό της αλυσίδας Σκλαβενίτης και για τρίτους, είναι μια από τις πιο κερδοφόρες ελληνικές βιομηχανίες, με αξιοσημείωτες επιδόσεις σε έναν κλάδο όπου η παραγωγή συρρικνώνεται και ταυτόχρονα οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι ζημιογόνες. Ενδεικτικά την τελευταία οικονομική χρήση (2013) η Γλάρος εμφάνισε κύκλο εργασιών 19,839 εκατ. ευρώ από 20,954 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με πτώση 5,3% ενώ τα κέρδη προ φόρων στο ίδιο διάστημα διαμορφώθηκαν σε 6,227 εκατ. ευρώ από 6,177 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, σημειώνοντας οριακή αύξηση της τάξης του 1%.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ICAP Group, η αγορά ιδιωτικής ετικέτας αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, μια τάση που δεν ανεκόπη κατά τη διάρκεια της κρίσης, αφού οι πωλήσεις των προϊόντων private label αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 11% την περίοδο 2007-2011, ενώ εκτιμάται ότι σημειώθηκε περαιτέρω άνοδος, που ξεπέρασε το 4%, την επόμενη διετία.
Πάντως, πρόσφατη μελέτη της ICAP Group, που επικαλείται στοιχεία έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την πρόθεση αγοράς προϊόντων private label ανά κατηγορία προϊόντων, στα χαρτικά διαπιστώνει πτωτική τάση, όπως και στα καθαριστικά, στα κατεψυγμένα τρόφιμα, στον καφέ κ.ά., ενώ αντίθετα τα απορρυπαντικά συγκεντρώνουν μεγαλύτερη πρόθεση αγοράς.