Οικονομικό Πανεπιστήμιο: Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος Επιχειρηματικότητας

Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014 19:02
UPD:19:04
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Οι δράσεις του Κέντρου ACEin θα συνεχιστούν το Φθινόπωρο με το Δεύτερο Κύκλο Επιχειρηματικότητας.

Με επιτυχία ολοκλήρωσε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών τον πρώτο Κύκλο Επιχειρηματικότητας με 42 επιχειρηματικές ομάδες/νέες επιχειρήσεις, στο πλαίσιο του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin).

Συγκεκριμένα, την περίοδο Απριλίου-Ιουλίου 2014 πραγματοποιήθηκαν τρία «Bootcamp Επιχειρηματικότητας» στις εγκαταστάσεις του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών στο πλαίσιο του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (Athens Center for Entrepreneurship and Innovation-ACEin) που υπάγεται στο αναπτυξιακό σχέδιο «Έργο Αθήνα» και τελεί υπό την επίβλεψη της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών (ΕΑΤΑ). 

Στα τρία Bootcamp Επιχειρηματικότητας συμμετείχαν 42 επιχειρηματικές ομάδες/νέες επιχειρήσεις με 98 μέλη (50 στελέχη επιχειρήσεων ή ελεύθεροι επαγγελματίες, 31 ερευνητές και 17 φοιτητές) που είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν τη γνώση, τα απαραίτητα εργαλεία και να διαμορφώσουν τη στρατηγική που απαιτείται προκειμένου να εκτιμηθεί και να προσδιοριστεί η σκοπιμότητα της επιχειρηματικής τους ιδέας και να ξεκινήσουν με επιτυχία μια νέα βιώσιμη επιχείρηση.

Σε κάθε «Bootcamp Επιχειρηματικότητας» συμμετείχαν 15-20 ομάδες από εν δυνάμει επιχειρηματίες ή/και ερευνητές που επιδιώκουν να δημιουργήσουν καινοτόμα προϊόντα/υπηρεσίες και βιώσιμες νέες επιχειρήσεις. Οι υπηρεσίες στον πρώτο κύκλο περιελάμβαναν:

  • Εκπαίδευση μέσα από ένα σχεδιασμένο μείγμα από διαλέξεις και ομαδικές εργασίες/workshops από 12 Καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες σε κρίσιμα θέματα όπως: Σχεδίαση νέων προϊόντων/ υπηρεσιών, Ανάλυση αγοράς και στρατηγική μάρκετινγκ, Πατέντες και κατοχύρωση πνευματικής ιδιοκτησίας, Αξιολόγηση της καινοτομίας, Οικοδόμηση και παρακίνηση ομάδας, Χρηματοοικονομικός σχεδιασμός & χρηματοδότηση, Ανάπτυξη και αξιολόγηση επιχειρηματικού μοντέλου.
  • Ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου με την βοήθεια ειδικών μεντόρων, χρησιμοποιώντας τη μεθοδολογία του Καμβά Επιχειρηματικού Σχεδίου (Business Model Canvas), καθώς και υποστήριξη στην ανάπτυξη ικανοτήτων παρουσίασης (pitching).
  • Καταγραφή και αξιολόγηση των εξειδικευμένων υπηρεσιών για καθεμία επιχειρηματική ιδέα που χρειάζονται για να αναπτυχθούν περαιτέρω όπως: υποστήριξη στην κατάρτιση επιχειρηματικού πλάνου, έρευνα αγοράς και ανταγωνισμού, ανάπτυξη πρωτοτύπου, κατάρτιση προδιαγραφών για τεχνική υλοποίηση, σχεδίαση και branding προϊόντων και υπηρεσιών, συμβουλευτική υποστήριξη για online προώθηση και ψηφιακό μάρκετινγκ, για ανάπτυξη διοικητικών δεξιοτήτων, για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας επιχειρήσεων και φορολογικά θέματα, πνευματική ιδιοκτησία και πατέντες.
  • Εξειδικευμένα workshops σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος που τους αφορούν άμεσα. Στον πρώτο κύκλο οργανώθηκαν ειδικά workshops με εξειδικευμένους συμβούλους σε θέματα Branding (8 ώρες) και Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ψηφιακού Μάρκετινγκ (12 ώρες).
  • Δικτύωση και Ανάπτυξη των ομάδων με βασικό στόχο την εξεύρεση εξειδικευμένων στελεχών για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής ιδέας. Για παράδειγμα, στον πρώτο κύκλο διοργανώθηκε ειδική εκδήλωση, το “1st Match & Develop” για τη διασύνδεση με εξειδικευμένους προγραμματιστές (software developers) που συμμετείχαν  43 startups και 35 προγραμματιστές.

Στα τρία Bootcamp Επιχειρηματικότητας συμμετείχαν ενεργά 34 εθελοντές μέντορες προσφέροντας πολύτιμη γνώση από την πολυετή επαγγελματική εμπειρία τους σε επιχειρήσεις, στον τραπεζικό κλάδο, ερευνητικά κέντρα και φορείς επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι 42 επιχειρηματικές ιδέες που συμμετείχαν κάλυπταν ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων, όπως του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εναλλακτικού Τουρισμού, Τροφίμων, Πληροφορικής Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας κ.α., έχοντας ανεπτυγμένα επιχειρηματικά μοντέλα με στοιχεία καινοτομίας και σε πολλές περιπτώσεις ύπαρξη πρωτοτύπου.

Ο Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, Καθηγητής Κωνσταντίνος Γάτσιος δήλωσε ότι το Athens Center for Entrepreneurship and Innovation έχει ως στόχο την υποστήριξη της καινοτόμου νέας επιχειρηματικότητας για βιώσιμη ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στα πλαίσια της ευρύτερης στρατηγικής του Πανεπιστημίου για τη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας. Στις δράσεις του συμπεριλαμβάνει πέρα από την εκπαίδευση και υπηρεσίες εξατομικευμένης συμβουλευτικής στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, τις αναγκαίες υποδομές, mentoring από ειδικούς, δικτύωση και αναγκαίες συνεργασίες.

Τα στελέχη του Κέντρου κατέγραψαν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που είναι αναγκαίες για τις νέες αυτές επιχειρήσεις και οι οποίες θα προσφέρονται από το φθινόπωρο.

Οι δράσεις του Κέντρου ACEin θα συνεχιστούν το Φθινόπωρο με το Δεύτερο Κύκλο Επιχειρηματικότητας (σχετικές πληροφορίες και αιτήσεις συμμετοχής στα επόμενα Bootcamp Επιχειρηματικότητας και ένταξη στο ACEin, στο [email protected] και στο site: acein.aueb.gr).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα