Εγκρίθηκε από τον ΟΛΠ η συμφωνία για επενδύσεις 230 εκατ. ευρώ

Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014 18:04
UPD:18:18
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Φώτης Πλέγας Γ.

Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Τη δυνατότητα να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου παρέχει η νέα συμφωνία για επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ που ενέκρινε σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς εκτίμησε ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε – ΣΕΠ Α.Ε. και τελούσε όλο το διάστημα υπό την προσωπική εποπτεία και ευθύνη του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, παρουσία του οποίου δόθηκε από το Δ.Σ. του Οργανισμού η έγκρηση.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο, περιλαμβάνονται επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ και ειδικότερα: (α) η κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) η κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) η αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.

Σημειώνεται ότι με την επένδυση αυτή δημιουργούνται 700  νέες  θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσες, ενώ, παράλληλα, διασφαλίζεται η αναπτυξιακή προοπτική του  λιμανιού, το οποίο πλέον αναμένεται ανακτήσει κυρίαρχο ρόλο μεταξύ των λιμανιών όλης της Μεσογείου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξερχόμενος του Δ.Σ. ΟΛΠ δήλωσε την ικανοποίησή του «διότι είναι η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα μας στα χρόνια της κρίσης. Σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη μεγάλων ξένων επενδυτών στη χώρα μας, ενώ παράλληλα δίνει στο λιμάνι του Πειραιά τη δυνατότητα να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Να αυξήσει, δηλαδή, τη δυναμικότητά του από τα 3,7 εκ εμπορευματοκιβώτια στα 6,2 εκ εμπορευματοκιβώτια ετησίως».

«Στόχος μας ήταν πάντοτε να αξιοποιήσουμε τις λιμενικές υποδομές προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας, ανοίγοντας ορίζοντες προς το εξωτερικό. Αυτός ήταν ένας στόχος ο οποίος στην αρχή αμφισβητήθηκε, αλλά σήμερα η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά θεωρείται ένα κορυφαίο παράδειγμα επιτυχημένης προσέλκυσης ξένων επενδύσεων» εκτίμησε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην προφορική δέσμευση ανάμεσα στον Έλληνα Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, και τον Κινέζο ομόλογό του, όταν και συμφώνησαν να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα επεκταθεί η παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι «σχετικά με την διαπραγμάτευση που έγινε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θέλω να διευκρινίσω ότι είχαμε θέσει από νωρίς τον όρο ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα τελούσε υπό την προκαταρκτική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κάναμε αυτό διότι δεν θέλαμε στο μέλλον να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις ή παραβίασης των όρων που επιβάλει η Ε.Ε. για τη διαφάνεια στην κατάρτιση τόσο μεγάλων συμβάσεων».

Όντως, οι απαντήσεις που λάβαμε, είπε ο υπουργός δείχνουν «ότι υπήρξε μια σοβαρή, ουσιαστική και συστηματική τεκμηρίωση που επιβεβαιώνει τη συμβατότητα αυτής της συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο».

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Βαρβιτσιώτης ήταν η προσωπική του παρέμβαση του πρωθυπουργού «που οδήγησε στην αποστολή των απαντήσεων, των τεκμηριωμένων απαντήσεων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς τόσο σύντομα».

Μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης γενικά των υποδομών

Η αύξηση που έχει δείξει ο ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια στα εμπορευματοκιβώτια δείχνει ότι υπάρχει ακόμα πολύ μεγάλο  περιθώριο για την ανάπτυξη όλων, γενικά των υποδομών της χώρας, τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Η χώρα πρέπει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική της θέση, ιδιαίτερα στη σημερινή περίοδο γεωπολιτικής ανασφάλειας σε όλες τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Τώρα είναι η ευκαιρία να γίνουμε πραγματικά η πύλη εισόδου εμπορευμάτων της Ευρώπης και η πύλη των εξαγωγών της Ευρώπης, συνέστησε ο ίδιος.    

Σύνδεση με σιδηρόδρομο

Η σύνδεση του λιμανιού με το τρένο, που έγινε μόλις τον τελευταίο χρόνο, εγγυάται πλέον ότι «τα εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά μπορούν να φτάσουν γρηγορότερα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Και, βέβαια, αντίστοιχα τα εμπορεύματα που φεύγουν από τα εργοστάσια της Ευρώπης μπορούν να φύγουν πολύ πιο γρήγορα, φθηνά και με ασφάλεια από το λιμάνι του Πειραιά προς όλους τους προορισμούς του κόσμου» πρόσθεσε ο κ. Βαρβιτσιώτης. 

Κλείνοντας ανέφερε ότι «θεωρούμε ότι μέσα από την αξιοποίηση των στρατηγικών πλεονεκτημάτων της χώρας θα δώσουμε απάντηση στα αναπτυξιακά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα».



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΛΠ



Σχολιασμένα