Πωλήσεις άνω των 3,1 τρισ. δολαρίων πέτυχαν οι 250 μεγαλύτερες εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων στο λογιστικό έτος 2012, παρά την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα μέσο μέγεθος εταιρείας, ύψους 12,5 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για τις παγκόσμιες δυνάμεις του κλάδου των καταναλωτικών προϊόντων, που δημοσιεύτηκε από τη Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL).
Μετά από ένα ζοφερό 2011 για τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, το 2012 είδε τον κλάδο να επανέρχεται, αναφέρεται στην έκθεση. Μία μετριοπαθής ανάκαμψη στις ιαπωνικές εταιρείες, μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε από το σεισμό και το τσουνάμι του 2011, μαζί με την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για διασυνδεδεμένες συσκευές, οδήγησε σε αύξηση των εσόδων κατά περίπου 10%.
Τα κέρδη ακολούθησαν την ίδια πορεία, με το καθαρό περιθώριο κέρδους του κλάδου σχεδόν να τριπλασιάζεται το 2012 σε 7,2% από 2,6% τον προηγούμενο χρόνο.
«Η έκθεση επαναφέρει στο προσκήνιο την πρόκληση των εταιρειών του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων για προσαρμογή τους στο σύγχρονο κόσμο της δικτύωσης με επίκεντρο τον καταναλωτή. Οι εταιρείες θα πρέπει να αξιοποιήσουν τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και την πληροφόρηση που τους παρέχουν οι καταναλωτές. Επωφελούμενες των δυνατοτήτων των διαφορετικών καναλιών και διευρύνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, θα είναι σε θέση να καλύπτουν τις καταναλωτικές ανάγκες ανεξάρτητα από την περιοχή», σχολίασε ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε.
Αυξημένη δραστηριότητα Ε&Σ το 2014
Παρά την εύθραυστη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, στην έκθεση διαπιστώνεται ότι επενδυτές με καλή χρηματοδότηση συνέχισαν να αναζητούν ευκαιρίες εξαγορών και συγχωνεύσεων, που ενδυναμώνουν τις στρατηγικές τους θέσεις.
Το 2012, πραγματοποιήθηκαν 1.298 συμφωνίες από εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, περισσότερες από τις 1.274 που πραγματοποιήθηκαν το 2011 και τις 1.117 το 2010. Για το 2013, 1.182 συμφωνίες έχουν ανακοινωθεί μέχρι τις 22 Φεβρουαρίου 2014.
Η αύξηση των συμφωνιών φαίνεται να ενθαρρύνθηκε από τη βελτιωμένη διαθεσιμότητα πιστώσεων, τα χαμηλά επιτόκια, τις ανανεωμένες κεφαλαιαγορές και, σε κάποιες περιπτώσεις, τα σημαντικά ταμειακά αποθέματα των εταιρειών. Τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια έδειξαν ανανεωμένο ενδιαφέρον στα καταναλωτικά προϊόντα.