Πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμό του ΟΑΣΘ και δρομολόγηση βιώσιμης λύσης προαναγγέλει το υπουργείο Οικονομικών καθώς όπως επισημαίνει οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα που επιβαρύνει «κατά πολύ» την πρόβλεψη του κρατικού προϋπολογισμού κάθε χρόνο.
Ενδεικτικά, το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει ότι την περίοδο 2007 – 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως.
Για τις ανάγκες μιας πρώτης δημόσιας συγκριτικής αξιολόγησης, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, για την περίοδο 2007 – 2013, σε δεδουλευμένη βάση:
-
Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 55.878 ευρώ.
-
Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 16.885 ευρώ.
-
Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στα 0,21 ευρώ.
Για το 2014, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ έχει προβλεφθεί στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ, του οποίου η καταβολή προβλέπεται σε 12 ισόποσες δόσεις των 4 εκατ. ευρώ. Ήδη, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΥΠΟΙΚ, έχει καταβληθεί στον ΟΑΣΘ το σύνολο των 48 εκατ. ευρώ, με την απόφαση της περασμένης Παρασκευής για την αποδέσμευση της τελευταίας δόσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.
Επιπλέον, το Δημόσιο έχει προσφύγει κατά της Διαιτητικής Απόφασης που επιδίκασε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί καθώς δεν έχει έως σήμερα κάποια απόφαση, παρότι η ακρόαση έγινε στις 13 Μαΐου.
Με αυτά τα δεδομένα, το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να προχωρήσουν σε πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμός της λειτουργίας του οργανισμού.
«Περιθώρια παρεκκλίσεων από τις αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν νοούνται από κανέναν φορέα. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι» καταλήγει το υπουργείο Οικονομικών.