ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ προσπαθούν να σχεδιάσουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες τηλεπικοινωνιών, όπως η Telefonica SA, η BT Group Plc και η Royal KPN NV, καθώς τα έσοδα από τις υπηρεσίες που παρέχουν συρρικνώνονται και οι καταναλωτές αρχίζουν να χρησιμοποιούν το Ιnterne για τις τηλεφωνικές τους κλήσεις.
Η Telefonica, η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών της Ισπανίας, πουλά ταινίες, η BT η μεγαλύτερη διαχειρίστρια της Βρετανίας, προσφέρει στους πελάτες της συστήματα ασφαλείας, ενώ η KPN με έδρα τη Χάγη, σχεδιάζει να πουλήσει ψηφιακές τηλεοράσεις και να προσφέρει ραδιοφωνικές υπηρεσίες μέσω των δικτύων καλωδιακής τηλεόρασης.
Ο ανταγωνισμός αυξάνεται, καθώς οι επενδύσεις των πρώην μονοπωλίων στην ταχεία πρόσβαση στο Internet λειαίνουν το έδαφος για τους νεοεισερχόμενους.
Οι εταιρείες, ενδέχεται να χάσουν μερίδιο τουλάχιστον 15% από τις παραδοσιακές αγορές με την είσοδό τους σε νέες υπηρεσίες, σύμφωνα με σχετικό σχόλιο της Morgan Stanley.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέχρι το 2010 η Ευρώπη θα έχει 30,7 εκατ. ανθρώπους που θα πραγματοποιούν τις κλήσεις τους μέσω του Internet, ποσοστό που ισούται με το 17% της αγοράς τηλεπικοινωνιών των αστικών κέντρων, σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley, που είδε το φως της δημοσιότητας στις 2 Ιουνίου.
Οι κλασσικές τηλεφωνικές συνδέσεις, αποτελούν περίπου 140 δισ. ευρώ (170 δισ.) των ετήσιων πωλήσεων των εταιρειών τηλεπικοινωνιών της Ευρώπης, σύμφωνα με την Forrester Research Inc., σε έκθεσή της τον περασμένο Οκτώβριο.