Στο 2,8% υποχώρησε τον Ιούνιο ο πληθωρισμός

Πέμπτη, 08 Ιουλίου 2004 13:02
UPD:13:13

Στο 2,8% διαμορφώθηκε τον Ιούνιο ο πληθωρισμός από 2,9% το Μάιο, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος.

Ο εναρμονισμένος με τα πρότυπα της Ε.Ε. πληθωρισμός υποχώρησε τον περασμένο μήνα στο 3% έναντι 3,1% το Μάιο.

Πιο αναλυτικά, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά το μήνα Ιούνιο 2004 σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα Μάιο 2004 παρουσίασε μείωση 0,3%, έναντι μειώσεως 0,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 03 - Ιουνίου 04 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 02 - Ιουνίου 03 παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αυξήσεως 3,6% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Ιουνίου 2004

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,3% το μήνα Ιούνιο 2004, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2004, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’ , λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και της επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών και οδοντιατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 0,3 % της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, των ξενοδοχείων, του φαγητού εκτός οικίας και των αναψυκτικών-γλυκών-καφέ-ποτών(σερβιριζόμενων).

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 2,1 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη:φρούτα νωπά, ψάρια νωπά και τυρί φέτα.

β) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω μείωσης των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: αυτοκίνητα, κόμιστρο ταξί.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,8% το μήνα Ιούνιο 2004, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2003, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών

α) Κατά 7,3% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

β) Κατά 3,7% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση’’, λόγω αύξησης των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 5,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ύδρευση-αποχέτευση, δημοτικά τέλη, υπηρεσίες κοινοχρήστων, ηλεκτρισμός, πετρέλαιο θέρμανσης.

δ) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και οικιακές υπηρεσίες.

ε) Κατά 4,8% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 4,9% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ’’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των αυτοκινήτων, της συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτου και των καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη).

ζ) Κατά 3,1 % της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : άνθη, εισφορά ραδιοφώνου και τηλεόρασης, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά.

η) Κατά 4,4 % της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών και των φροντιστηρίων.

θ) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα) , κυλικεία, έξοδα ξενοδοχείων.

ι) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: κουρεία - κομμωτήρια, είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών

α) Κατά 1,5 % της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη: κρέατα γενικά, ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά και αυγά, γλυκά-ζαχαρωτά.

β) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

Πηγή: ΕΣΥΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα