Το διετές επιχειρησιακό σχέδιο της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων

Δευτέρα, 12 Μαΐου 2014 15:47
UPD:15:47
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Για πρώτη φορά, γίνεται ανοικτά λόγος για διαγραφή χρεών που χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτα είσπραξης και ειδικά για το 2014 γίνεται λόγος για διαγραφή χρεών ύψους περίπου τριών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Δεκάδες στόχους για τη διετία 2014-2015 περιλαμβάνει το επιχειρησιακό σχέδιο της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων. Μόνο μέσα στο 2014, θα πρέπει να εισπραχθούν δύο δισεκατομμύρια ευρώ από τα υφιστάμενα ληξιπρόθεσμα χρέη όπως επίσης και το 25% των νέων χρεών που θα δημιουργηθούν ενώ για το 2015, ο εισπρακτικός πήχης επί των ληξιπρόθεσμων οφειλών ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.

Για πρώτη φορά, γίνεται ανοικτά λόγος για διαγραφή χρεών που χαρακτηρίζονται ως ανεπίδεκτα είσπραξης και ειδικά για το 2014 γίνεται λόγος για διαγραφή χρεών ύψους περίπου τριών δισεκατομμυρίων ευρώ. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην απόκτηση πλήρους πρόσβασης των ελεγκτικών μηχανισμών στις τραπεζικές καταθέσεις των φορολογουμένων. Μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, βάσει του επιχειρησιακού προγράμματος, οι ελεγκτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση ακόμη και στο «ιστορικό» των τραπεζικών λογαριασμών και όχι μόνο στα τρέχοντα υπόλοιπα.

Ενδεικτικά, μερικοί από τους κυριότερους στόχους που θέτει το διετές επιχειρησιακό σχέδιο είναι οι εξής:

1.       Εφαρμογή διευρυμένων συμψηφισμών Δημοσίου. Πιλοτική εφαρμογή στο ΦΠΑ εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου. Πλήρης εφαρμογή τρεις μήνες μετά την πιλοτική εφαρμογή 

2.       Ανασχεδιασμός, απλοποίηση και εκσυγχρονισμός των διαδικασιών είσπραξης των ληξιπρόθεσμων με την ανάπτυξη σχετικής στρατηγικής, την αυτοματοποίηση της διαχείρισης υποθέσεων και των ροών εργασίας μέχρι 30/09/2014.

3.       Αύξηση είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ποσοστό τουλάχιστον 10% έναντι του επιτευχθέντος αποτελέσματος της 31/12/2014. 

4.       Διαγραφή ληξιπρόθεσμων οφειλών σε ποσοστό τουλάχιστον 10% επί των χαρακτηρισμένων ως ανεπίδεκτων είσπραξης κατά την 31/12/2014

5.       Ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης ως είσπραξης οφειλών

6.       Ενίσχυση του ελεγκτικού έργου μέσω

  •          Ενεργοποίησης των έμμεσων τεχνικών στον έλεγχο φυσικών προσώπων με αξιοποίηση της πληροφορίας των περιουσιακών στοιχείων κάθε μορφής και των στοιχείων που δείχνουν το επίπεδο διαβίωσης
  •          Αξιοποίησης κάθε διαθέσιμου στοιχείου που υποδηλώνει αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη (λίστα ελλήνων ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής ολλανδικού νηολογίου, εμβάσματα εξωτερικού, στοιχεία υποβαλλόμενα στη ΓΓΠΣ κλπ.
  •          Αξιοποίησης της βάσης δεδομένων Amadeus από τους ελεγκτές του ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ για τον έλεγχο των τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών των πολυεθνικών εταιρειών (transfer pricing) και των καταβαλλόμενων ποσών δικαιωμάτων (royalties)
  •          Αυτόματης (on –line)πρόσβασης των ελεγκτικών υπηρεσιών της ΓΓΔΕ

                                                             i.      Στα τρέχοντα υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών των ελεγχόμενων μέχρι 28/02/2014
                                                             ii.      Στα κατ’ έτος παλαιά υπόλοιπα των τραπεζικών λογαριασμών των ελεγχόμενων μέχρι 30/09/2014

  •          Σταδιακής ολοκλήρωσης της λειτουργίας του συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών μέσω του οποίου οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν εικόνα για το τραπεζικό προφίλ κάθε ελεγχόμενου πολίτη και επιχείρησης μέχρι 31/12/2014
  •          Ερευνών και ελέγχων πρόληψης για την εφαρμογή των διατάξεων φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας κατά της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου, από την υπό σύσταση υπηρεσία ερευνών και διασφάλισης δημοσίων εσόδων η οποία θα στελεχωθεί από ελεγκτές του ΣΔΟΕ και ελεγκτές των Δ.Ο.Υ.

7.       Εντατικοποίηση του ελεγκτικού έργου σε:

  •          Υποθέσεις εξωχώριων εταιρειών και φορολογουμένων που απέστειλαν χρηματικά ποσά (εμβάσματα ) στο εξωτειρκό
  •          Υποθέσεις φορολογουμένων που διατηρούν ακίνητα στο εξωτερικό (μετά και την πρόσφατη ψήφιση τροπολογίας περί διενέργειας μερικών ελέγχων στους ανωτέρω φορολογούμενους για πιθανολογούμενη φοροδιαφυγή) και σε λοιπές υποθέσεις με υψηλή πιθανότητα φοροδιαφυγής.
  •          Παραγραφόμενες υποθέσεις ελέγχου μετά τη θεσμοθέτηση της επιλογής συγκεκριμένων και όχι συνεχών ανέλεγκτων χρήσεων, βάσει μεθόδων και κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου.

8.       Κέντρο ελέγχου μεγάλων επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΕΠ)

  •          Διενέργεια τουλάχιστον 500 πλήρων και 680 μερικών ελέγχων
  •          Συνολικό ποσό βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων τουλάχιστον 1 δις. ευρώ από τους πλήρεις ελέγχους και τουλάχιστον 320 εκατ. ευρώ από τους μερικούς ελέγχους για το 2014
  •          Εισπραξιμότητα φόρων και προστίμων σε ποσοστό 65% επί των βεβαιωθέντων ποσών τόσο από τους πλήρεις όσο και από τους μερικούς ελέγχους.

9.       Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου

  •          Διενέργεια τουλάχιστον 720 ελέγχων προσώπων μεγάλου πλούτου
  •          Συνολικό ποσό βεβαιωθέντων φόρων και προστίμων τουλάχιστον 288 εκατ. ευρώ από τους ελέγχους για το 2014
  •          Εισπραξιμότητα φόρων και προστίμων σε ποσοστό 50% επί των βεβαιωθέντων ποσών, τόσο από τους πλήρεις όσο και από τους μερικούς ελέγχους.


Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα