Nielsen: Σε υψηλό 4ετίας το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα

Τετάρτη, 30 Απριλίου 2014 11:42
UPD:11:47
FOSPHOTOS/Konstantinos Tsakalidis

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών που κατέγραψαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις στον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης του πρώτου τριμήνου συγκαταλέγεται η Ελλάδα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Nielsen.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen για τη χώρα μας αυξήθηκε κατά 8 μονάδες φτάνοντας τις 53 μονάδες.

«Ο δείκτης αυτός αποτελεί τον υψηλότερο δείκτη που έχει σημειώσει η Ελλάδα τα τελευταία 4 χρόνια και πιθανότατα αντικατοπτρίζει την αισιοδοξία των καταναλωτών που προέρχεται από 2 κυρίως γεγονότα: την εμφάνιση πρωτογενούς πλεονάσματος πέραν του αναμενόμενου, η οποία επιτρέπει στην κυβέρνηση την παροχή επιδόματος «κοινωνικού μερίσματος» στις κοινωνικές ομάδες, που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση, καθώς και την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές για πρώτη φορά, έπειτα από 4 περίπου χρόνια», σχολίασε η Βίκη Γρηγοριάδου, διευθύνουσα σύμβουλος για την Nielsen Ελλάδας.   

Παραμένει η ανησυχία για τα εργασιακά

Πάντως, παρά τη βελτίωση του δείκτη, η ανησυχία για την εργασιακή ασφάλεια παραμένει για το 52% των ερωτώμενων η μεγαλύτερή τους ανησυχία, ενώ ακολουθείται σε ποσοστό 30% από την ανησυχία για την γενικότερη οικονομική συγκυρία.

Ενδεικτικό είναι επίσης το γεγονός ότι 8 στους 10 εξακολουθούν να αμφιβάλουν για το αν η Ελλάδα θα καταφέρει να ανακάμψει από την οικονομική ύφεση σύντομα, ενώ στην μεγάλη πλειοψηφία τους (79%) πιστεύουν ότι τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες  η γενικότερη οικονομική συγκυρία θα παραμείνει ως έχει.

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα, που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το 27% των Ελλήνων εξακολουθεί να δηλώνει ότι το ξοδεύει για την κάλυψη δανείων, πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ωστόσο το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό του πρώτου τριμήνου του 2013 κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες.

Επίσης,  παρ’ όλο που 3 στους 10 δηλώνουν ότι δεν έχουν καθόλου διαθέσιμο εισόδημα, είναι προφανές, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ότι οι Έλληνες έχουν πλέον αρχίσει να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες, καθώς όλο και περισσότεροι έχουν αρχίσει να ισχυρίζονται ότι αποταμιεύουν περισσότερο ή διαθέτουν περισσότερα χρήματα για προσωπική ευχαρίστηση (π.χ. για διακοπές, αγορές νέων ρούχων κτλ).

Στα προ κρίσης επίπεδα ο παγκόσμιος δείκτης

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης επανήλθε στα προ κρίσης επίπεδά του φτάνοντας τις 96 μονάδες. Ο δείκτης αυτός είναι ο υψηλότερος που έχει σημειωθεί από το πρώτο τρίμηνο του 2007.

Βελτίωση σημείωσε και ο δείκτης της Ευρώπης, ο οποίος αυξήθηκε κατά 2 μονάδες και έφτασε συνολικά τις 75. Από τις συνολικά 32 ευρωπαϊκές αγορές που μετρώνται στην έρευνα παρουσιάστηκε αύξηση στις 21, ενώ οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν μεταξύ των χωρών με τους ιστορικά χαμηλότερους δείκτες. Μεταξύ αυτών η Ελλάδα και η Γαλλία, ενώ αύξηση σημείωσαν και οι «σε ύφεση» οικονομίες της  Πορτογαλίας και της Ισπανίας, κατά 7 και 3 μονάδες αντίστοιχα.

Γεγονός, ωστόσο παραμένει ότι οι 9 στις 10 χώρες με τον  χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως ανήκουν στην Ευρώπη, με την Κροατία, την Ιταλία και την Σλοβενία να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις.
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα