Έρευνα ΕΒΕΘ: Βρόχος οι οφειλές σε τράπεζες και Δημόσιο

Τετάρτη, 23 Απριλίου 2014 16:12
UPD:16:15
ICON PRESS/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, η έρευνα έδειξε ότι η τιμή ενός προϊόντος και όχι η ποιότητά του, αποτελεί πλέον βασικότερο κριτήριο αγοράς (με ποσοστά 22% και 7% για την τιμή και την ποιότητα αντίστοιχα).

«Βρόχος» για σημαντικό ποσοστό νοικοκυριών και επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη αποδεικνύονται οι οφειλές προς τράπεζες και Δημόσιο.

Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις τους στις ad–hoc ερωτήσεις, οι οποίες ενσωματώθηκαν στα ερωτηματολόγια του «Βαρόμετρου ΕΒΕΘ», που διενεργήθηκε κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου από την εταιρεία ερευνών και δημοσκοπήσεων Palmos Analysis, για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης- ΕΒΕΘ (σε δείγμα 800 επιχειρή­σε­ων και 700 καταναλωτών).

Σύμφωνα με την έρευνα, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις στο νομό (ποσοστό 25%) δηλώνει ότι έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές προς δημόσιους φορείς: εξ αυτών, το 42% οφείλει στο ΙΚΑ, 64% στον ΟΑΕΕ ή άλλο ασφαλιστικό ταμείο, 45% τον ΦΠΑ και 40% άλλους φόρους. Ταυτόχρονα, μία στις πέντε επιχειρήσεις δηλώνει ότι δικαιούται κάποια επιστροφή φόρου, είτε ΦΠΑ (ποσοστό 76%) είτε εισοδήματος (28%).

Σημαντικές περικοπές από τους καταναλωτές

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, η έρευνα έδειξε ότι η τιμή ενός προϊόντος και όχι η ποιότητά του, αποτελεί πλέον βασικότερο κριτήριο αγοράς (με ποσοστά 22% και 7% για την τιμή και την ποιότητα αντίστοιχα).

Πάνω από δύο στους τρεις καταναλωτές (69%) στο Νομό Θεσσαλονίκης αναφέρουν εξίσου την τιμή και την ποιότητα ως κριτήρια αγοράς καταναλωτικών προϊόντων.

Παράλληλα, σημαντικές περικοπές στις δαπάνες τους έχουν πραγματοποιήσει οι καταναλωτές λόγω της οικονομικής κρίσης, με το σημαντικότερο πλήγμα να δέχονται οι τομείς της ένδυσης-υπόδησης, εστίασης-ψυχαγωγίας και ειδών διατροφής.

Ένα στα επτά νοικοκυριά αδυνατεί να πληρώσει το στεγαστικό

Σημαντικό πρόβλημα για τα νοικοκυριά του νομού είναι, σύμφωνα με την έρευνα, η αποπληρωμή υποχρεώσεών τους προς τράπεζες: ένα στα επτά νοικοκυριά (14%) δηλώνει ότι αδυνατεί να αποπληρώσει το στεγαστικό δάνειο που έχει λάβει, ενώ αντίστοιχο πρόβλημα αποπληρωμής καταναλωτικού δανείου εμφανίζει το 8% των νοικοκυριών του νομού.

Περίπου ένας στους 10 καταναλωτές δηλώνουν αδυναμία αποπληρωμής της πιστωτικής τους κάρτας.

Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 16% των καταναλωτών δηλώνει ότι το τελευταίο εξάμηνο οι τιμές των καταναλωτικών προϊόντων μειώθηκαν ανεπαίσθητα (10%) ή αισθητά (6%), καθώς η πλειονότητα (53%) θεωρεί ότι αυξήθηκαν αισθητά (28%) ή ανεπαίσθητα (25%). Περίπου ένας στους τέσσερις (28%) δηλώνει ότι δεν διαπίστωσε καμιά μεταβολή.

Μόνο το 27% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι θα βοηθήσει το μέτρο των εργοδοτικών εισφορών

Σε ό,τι αφορά το μέτρο της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών, που ανακοινώθηκε πως θα ισχύσει από το καλοκαίρι, μόνο το 27% των επιχειρήσεων στο Νομό Θεσσαλονίκης θεωρούν ότι θα ισχύσει από το καλοκαίρι του 2014, θα βοηθήσει την επιχείρηση «Πολύ» (8%) ή «Αρκετά» (19%).

Αντίθετα, η μεγάλη πλειονότητα (58%) δηλώνει ότι το μέτρο θα βοηθήσει την επιχείρηση «Λίγο» (32%) ή «Καθόλου» (26%).

Επίσης, μόνο το 15% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι δεν υπάρχει κάποια ανάγκη παροχής ρευστότητας ως κεφάλαιο κίνησης κατά το επόμενο εξάμηνο, ενώ το 37% δεν έχει ανάγκη παροχής ρευστότητας για επενδύσεις/πάγια και το 69% για την έκδοση εγγυητικών επιστολών, πάντα κατά το επόμενο εξάμηνο.

Μία στις 10 επιχειρήσεις (9%) του νομού Θεσσαλονίκης δηλώνει ότι έχει αιτηθεί κάποιο επιχειρηματικό δάνειο πέρυσι. Τα ποσοστά των δανείων που εγκρίθηκαν ποικίλλουν από 47% για κεφάλαιο κίνησης, 25% για επενδύσεις/ πάγια και 40% για έκδοση εγγυητικών επιστολών.

Πηγή: ΑΜΠΕ

 

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα