ΠΡΟΚΛΗΣΗ παραμένει η αγορά της Ευρώπης για τη μεγαλύτερη παραγωγό οινοπνευματωδών ποτών του κόσμου, Diageo Plc, μετά την υποχώρηση των πωλήσεών της πέρυσι, καθώς το δολάριο υποτιμήθηκε έναντι της βρετανικής λίρας, σε συνδυασμό με την μειωμένη ζήτηση ποτών, συμπεριλαμβανομένης της βότκας Smirnoff.
Οι πωλήσεις μειώθηκαν σε ποσοστό 4,2%, φθάνοντας στα 8,89 δισ. λίρες Αγγλίας (15,9 δισ. δολ.) τη χρήση που έληξε στις 30 Ιουνίου, από 9,28 δισ. λιρών που ήταν κατά την προηγούμενη χρήση, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Diageo.
Το δολάριο υποτιμήθηκε κατά 9% το πρώτο εξάμηνο, περιορίζοντας τα έσοδα της Diageo από τις πωλήσεις της σε ΗΠΑ και Ευρώπη, καθώς η συρρίκνωση της οικονομικής ανάπτυξης, αναγκάζει τους καταναλωτές να πίνουν στο σπίτι, αντί στα μπαρ.
Η εταιρεία, η οποία παράγει την μαύρη μπύρα Guiness, το ρούμι Captain Morgan και το ουΐσκυ Johnnie Walker, εισπράττει περίπου το 39% των λειτουργικών της κερδών από τη Β. Αμερική και το 33% από την Ευρώπη.
«Φανερά η Ευρώπη αποτελεί μία πρόκληση για την εταιρεία, επειδή η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και οι δαπάνες τους είναι σε χαμηλά επίπεδα», ανέφερε ο Bob Parker, ο οποίος διαχειρίζεται 312 δισ. δολ. σε μετοχές με την Credit Suisse Asset Management στο Λονδίνο, συμπληρώνοντας, ότι τα περιθώρια κέρδους μπορούν να αυξηθούν μέσω του λανσαρίσματος νέων προϊόντων, τα οποία θα αγγίξουν τις επιθυμίες των καταναλωτών».
Μιλώντας ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Nick Rose, προς του δημοσιογράφους ανέφερε, ότι η εταιρεία εξετάζει μια νέα διαφημιστική καμπάνια σε προϊόντα και συσκευασίες, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Ο ίδιος αρνήθηκε να αναφερθεί σε λεπτομέρειες.
Οι μετοχές της Diageo έχουν υποχωρήσει 16,5 πένες, ποσοστό 2,4%, φθάνοντας στις 667 πένες, στις 8:14' π.μ. ώρα Λονδίνου. Η μετοχή έχει χάσει συνολικά 9,7% φέτος, με αποτέλεσμα να έχει τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των 11 μετοχών των εταιρειών του Bloomberg Europe Beverages Index, ο οποίος την ίδια χρονική περίοδο έχει κερδίζει ποσοστό της τάξης του 5%.