ΣΤΗ ΜΕΙΩΣΗ των θέσεων εργασίας, κατά 30.000, περίπου το 1/5 του εργατικού της δυναμικού, ενδέχεται να προχωρήσει η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen AG, στην περίπτωση που το σωματείο των εργαζομένων, δεν συμφωνήσει στο «πάγωμα» των μισθών και δεν κάνει κι άλλες παραχωρήσεις, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, που αρχίζουν την επόμενη εβδομάδα.
Ο αριθμός των ανθρώπων που πρόκειται να απολυθούν, βασίζεται καθαρά σε υπολογισμούς, στο πλαίσιο του σχεδίου μείωσης του κόστους λειτουργίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία μέσα στα επόμενα επτά χρόνια, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, Stefan Ohletz.
H Volkswagen επιδιώκει από τους Γερμανούς εργαζομένους σε αυτήν να συμφωνήσουν στο «πάγωμα» των μισθών για μία διετία, προκειμένου να μειωθεί το κόστος λειτουργίας της, το οποίο είναι πολύ υψηλά εξ αιτίας της στασιμότητας της αγοράς, απορρίπτοντας το αίτημα του σωματείου που ζητούσε ετήσια αύξηση 4%.
Η εταιρεία σκοπεύει να διατηρήσει 176.554 θέσεις εργασίας στη Γερμανία, μειώνοντας το εργατικό κόστος σε ποσοστό της τάξης του 11% μέχρι το 2011. Οι διαπραγματεύσεις θα αρχίσουν στις 15 Σεπτεμβρίου.
«Τα συνδικάτα των εργαζομένων πιέζουν καθώς επίκεινται οι διαπραγματεύσεις, αλλά ο αριθμός αυτός είναι η πραγματικότητα», ανέφερε ο Robert Heberger, αναλυτής της Merck Finck & Co. στο Μόναχο, ο οποίος κατατάσσει τη μετοχή της εταιρείας στο «sell».
Η διοίκηση της εταιρείας – συμπλήρωσε – εξετάζει πολύ σοβαρά το θέμα της μείωσης του κόστους λειτουργίας και πρέπει να το κάνει, καθώς δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζει αυτοκίνητα στη Γερμανία και να πληρώνει 20% υψηλότερα από αυτό που καταβάλλει ο ανταγωνισμός».
Οι μετοχές της Volkswagen υποχωρούσαν 23 σεντς, ποσοστό 0,7%, φθάνοντας στα 31,82 ευρώ η μία και ήταν 0,5% χαμηλότερα, στα 31,90 ευρώ η μία στις 9:37' π.μ., ώρα Φραγκφούρτης. Συνολικά φέτος, η μετοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει χάσει ποσοστό 28%, με αποτέλεσμα να έχει τη χειρότερη επίδοση μεταξύ των μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν τον δείκτη DAX στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 3% τον Αύγουστο, φθάνοντας τα 222.000 οχήματα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ενωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Γερμανίας αυτήν την εβδομάδα. Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου και η μείωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σε συνδυασμό με την αύξηση της ανεργίας, απέτρεψαν τον κόσμο από την αγορά νέων μοντέλων αυτοκινήτων.