Εμπιστοσύνη προς τον τραπεζικό τομέα ανακτούν σταδιακά οι καταναλωτές, μετά από μια σειρά ετών έντονης υποχώρησης, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της EY, «Global Consumer Banking Survey 2014».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το ένα τρίτο των πελατών σε παγκόσμιο επίπεδο, ανέφεραν ότι έχει αυξηθεί η εμπιστοσύνη τους στον τραπεζικό κλάδο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Αντίστοιχα, ο αριθμός των πελατών των οποίων η εμπιστοσύνη στον κλάδο έχει μειωθεί κατά τους τελευταίους 12 μήνες είναι 19%, έναντι 40% το 2012.
Η μεγαλύτερη αύξηση εμπιστοσύνης καταγράφεται στην Ινδία, όπου το 77% των ερωτηθέντων δηλώνει αυξανόμενη εμπιστοσύνη, ενώ ακολουθεί η Σαουδική Αραβία (68%). Αντίθετα, η συνολική εμπιστοσύνη υποχώρησε πιο έντονα στην Ισπανία (κατά 60%) και την Ιρλανδία (62%).
Οι περισσότεροι πελάτες (93%) δήλωσαν ότι εμπιστεύονται την κύρια τράπεζα με την οποία συνεργάζονται, περιγράφοντας «τον τρόπο με τον οποίο με αντιμετωπίζουν» ως τον σημαντικότερο λόγο για την εμπιστοσύνη προς την τράπεζά τους αμέσως μετά τον παράγοντα της «χρηματοπιστωτικής σταθερότητας».
Παρά τη βελτίωση της εμπιστοσύνης, οι πελάτες θεωρούν ότι οι τράπεζες δεν έχουν πάντα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με νεότερα είδη τραπεζών ή εταιρείες τεχνολογίας, ακόμη και όταν πρόκειται για την παροχή οικονομικών συμβουλών. Περισσότεροι από 30% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι οι εναλλακτικοί πάροχοι τραπεζικών υπηρεσιών βρίσκονται στην κατάλληλη θέση, σε σύγκριση με τις παραδοσιακές τράπεζες, να βελτιώσουν τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών ή και την επίτευξη οικονομικών στόχων.
Από την έρευνα προκύπτει επίσης πως η διαφάνεια σχετικά με τα έξοδα και τις επιβαρύνσεις και η καθοδήγηση ως προς τρόπους για να τα αποφύγει κανείς αποτελούν πάγια ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τις τράπεζες σε όλο τον κόσμο, καθώς αντιπροσωπεύουν το 15% όλων των προβλημάτων που αναφέρθηκαν. Υψηλότερα στην κατάταξη των παραπόνων βρίσκονται μόνο οι αρνήσεις σε αιτήσεις πιστώσεων / δανείων και οι χρεώσεις κατά την πραγματοποίηση αγορών.