Ε.Ε.: Νέοι κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις στους αερομεταφορείς

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014 16:36
UPD:16:40
EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Όπως αναφέρει η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της, στόχος αυτών των κατευθυντήριων γραμμών είναι η διασφάλιση της διασύνδεσης μεταξύ περιφερειών και της κινητικότητας των ευρωπαίων πολιτών, με παράλληλη μείωση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς.

Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη - μέλη μπορούν να στηρίζουν αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια, τηρώντας παράλληλα τους κοινοτικούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρει η Κομισιόν σε ανακοίνωσή της, στόχος αυτών των κατευθυντήριων γραμμών είναι η διασφάλιση της διασύνδεσης μεταξύ περιφερειών και της κινητικότητας των ευρωπαίων πολιτών, με παράλληλη μείωση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο πλαίσιο της εσωτερικής αγοράς.

Με τις γενικές αυτές κατευθύνσεις, οι οποίες εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική της Κομισιόν για εκσυγχρονισμό των κρατικών ενισχύσεων, η Επιτροπή επιδιώκει τον εξορθολογισμό στη χρήση δημοσίων πόρων που θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για πρωτοβουλίες που συμβάλουν στην ανάπτυξη, περιορίζοντας τις υποδομές αεροδρομίων αλλά και την αύξηση αεροδρομίων που δεν είναι κερδοφόρα.

Αναλυτικότερα, όπως τονίζει η Επιτροπή, οι κρατικές ενισχύσεις που προορίζονται για επενδύσεις σε υποδομές αεροδρομίων θα εγκρίνονται μόνο αν υπάρχει πραγματική ανάγκη σε ζητήματα μεταφορών και αν η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας μιας περιοχής.

Καθορίζονται ακόμη ανώτατα όρια σε κρατικές ενισχύσεις ανάλογα με το μέγεθος του αεροδρομίου, ώστε να υπάρχει ισορροπία μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων. Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα για μεγαλύτερη ενίσχυση σε μικρά και περιφερειακά αεροδρόμια.

Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι ενισχύσεις για τη λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων (με επιβατική κίνηση που δεν ξεπερνά τα τρία εκατ.) θα εγκρίνονται, υπό προϋποθέσεις, για μια μεταβατική περίοδο 10 ετών, ώστε να υπάρχει κατάλληλη προσαρμογή στις νέες συνθήκες λειτουργίας της αγοράς. Η κατάσταση θα επανεξετάζεται μετά από 5ετή περίοδο για αυτή την ειδική κατηγορία αεροδρομίων.

Η Κομισιόν προβλέπει ακόμη ότι οι βοήθειες προς αεροπορικές εταιρείες που ανοίγουν νέες διαδρομές μπορούν να εγκριθούν, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι χρονικά περιορισμένες, ενώ οι σχετικές διαδικασίες από την πλευρά της Επιτροπής θα απλουστευθούν σημαντικά, υποστηρίζει το εκτελεστικό όργανο της Κοινότητας.
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα