«Εγχειρίδιο» για τον τρόπο λειτουργίας της νέας διεύθυνσης επίλυσης διαφορών έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών.
Στόχος, είναι οι οικονομικές διαφορές που προκύπτουν ανάμεσα στους φορολογούμενους και τον ελεγκτικό μηχανισμό του υπουργείου Οικονομικών, να επιλύονται σε όσο το δυνατόν συντομότερο χρονικό διάστημα και χωρίς οι υποθέσεις να χρειαστεί να φτάσουν στα διοικητικά δικαστήρια όπου ήδη «στοιβάζονται» περισσότερες από 110.000 υποθέσεις.
Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών ασκεί, μεταξύ άλλων, τις κατωτέρω αρμοδιότητες: -
Την επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας, κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής.
-
Την εξέταση αιτημάτων αναστολής της καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης.
-
Την επανεξέταση των ενεργειών της φορολογικής διοίκησης που έχουν εκδοθεί μέχρι την 31/12/2013, σε εφαρμογή των διατάξεων του αρθ.14 ν.2523/97 για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου σε περίπτωση φοροδιαφυγής και ειδικότερα για το σύνολο των εκκρεμών υποθέσεων που διαβιβάστηκαν από τη Διεύθυνση Παρακολούθησης Νομικών Υποθέσεων Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης με τη μεταβατική διάταξη της παρ.26 του αρθ.66 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν.4174/2013) και για τις οποίες η προθεσμία έκδοσης αποφάσεων ανανεώνεται μέχρι 30 Απριλίου 2014.
-
Την επανεξέταση, στο πλαίσιο της διοικητικής διαδικασίας κατόπιν υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής, των πράξεων της φορολογικής διοίκησης, με τις οποίες εφαρμόζονται διασφαλιστικά μέτρα με βάση ειδική έκθεση ελέγχου και των διατάξεων του αρθ.46 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, καθώς και η εξέταση των αιτημάτων αναστολής εκτέλεσης των πράξεων αυτών.
Το εγχειρίδιο οδηγιών μπορείτε να το δείτε κάνοντας κλικ εδώ