Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
H J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. ανακοινώνει την επέκταση των έργων κατασκευής του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ QUEEN ALIA.
Τον Νοέμβριο του 2007 η κυβέρνηση της Ιορδανίας υπέγραψε με την κοινοπραξία AIRPORT INTERNATIONAL GROUP (AIG), 25ετή Σύμβαση Παραχώρησης για την Λειτουργία, Συντήρηση, Επέκταση, Αναμόρφωση και Εκσυγχρονισμό του ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ QUEEN ALIA.
Το Airport International Group, η εταιρεία παραχώρησης, αποτελείται από τις εξής εταιρείες με τα αντίστοιχα ποσοστά:
- Invest AD από τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα και ποσοστό 38%
- Noor Financial Investment Company από το Κουβέιτ με ποσοστό 24%
- EDGO Group από την Ιορδανία με ποσοστό 9,5%
- J&P Άβαξ Α.Ε. από την Ελλάδα με ποσοστό 9,5%
- J&P Overseas Ltd από την Κύπρο με ποσοστό 9,5%
- Aeroport De Paris Management από την Γαλλία με ποσοστό 9,5%
Ο προϋπολογισμός των κατασκευαστικών εργασιών ανερχόταν σε 500 εκ. € περίπου και εκτελούνται εξ’ ολοκλήρου από τις J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. και J&P (OVERSEAS), με συμμετοχή 50% εκάστη.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο QUEEN ALIA βρίσκεται στην περιοχή Zizya, 32 χλμ. νότια του Αμμάν, πρωτεύουσας της Ιορδανίας. Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του Αεροδρομίου περιλάμβανε και την κατασκευή ενός νέου Αερολιμένα (Terminal) σε μελέτη του διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικού γραφείου Foster and Partners. Ο νέος υπερσύχρονος αερολιμένας στην πρώτη φάση λειτουργίας του καταλαμβάνει έκταση 100.000 τετραγωνικών μέτρων με δυνατότητα διακίνησης 7.5 εκ. επιβατών ετησίως ενώ στην δεύτερη φάση του έργου ο αερολιμένας θα επεκταθεί στις 135.000 τετραγωνικά μέτρα και με τριπλάσια σχεδόν δυναμικότητα σε σχέση με αυτή του παλαιού αερολιμένα, με αποτέλεσμα να διακινεί 9 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.
Για να επιτευχθεί η έγκαιρη και εύρυθμη λειτουργία του νέου Αερολιμένα, το αρχικό έργο χωρίστηκε σε δύο φάσεις:
Κατά την πρώτη φάση, που αφορά στο Τμηματικό Άνοιγμα του Αερολιμένα, εκτελέστηκαν οι εργασίες αποκατάστασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και ενός διαδρόμου, ενώ παράλληλα κατασκευάστηκε το νέο κτίριο του αερολιμένα, το οποίο παραδόθηκε επιτυχώς στις 30/9/2012 και εγκαινιάστηκε από την αυτού μεγαλειότητα τον Βασιλέα Αμπντάλα ΙΙ τον Μάρτιο του 2013. Η φάση ολοκληρώθηκε με την κατεδάφιση του παλαιού αερολιμένα.
Η δεύτερη φάση του έργου ήταν προγραμματισμένη για την ενεργοποίηση της σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Λόγω όμως της ραγδαίας αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας και των αλλαγών στην αεροπορική βιομηχανία, τον Απρίλιο του 2013, ο επενδυτής αποφάσισε την επέκταση των δύο κτιρίων Αφίξεων – Αναχωρήσεων, εκατέρωθεν του κυρίως κτιρίου του Αερολιμένα, ώστε η συνολική επιφάνεια να ανέλθει σε 135.000 τμ., ενώ ο αρχικός σχεδιασμός για 12 εκατομμύρια επιβάτες ανά έτος εγκαταλείφθηκε υπέρ μίας πιο ευέλικτης λύσης η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει εναλλακτικά σενάρια λειτουργίας. Αυτές οι βελτιώσεις προκάλεσαν μεγάλες αλλαγές καθώς χρειάζεται πλέον περισότερος χώρος για να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη επιβατική κίνηση. Ο Προϋπολογισμός των νέων έργων που θα εκτελεστούν και πάλι εξ’ ολοκλήρου από τις J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. και J&P (OVERSEAS), με συμμετοχή 50% εκάστη, ανέρχεται σε 120 εκ. Ευρώ.
Μαρούσι, 05 Φεβρουαρίου 2014
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ