ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ του μέσου όρου τιμής πώλησης των αναψυκτικών της προχώρησε το τελευταίο τρίμηνο η Coca-Cola Co., με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να τα αντικαταστήσουν με φθηνότερα που παράγει η PepsiCo Inc. και με άλλα που φέρουν σήματα της Wal-Mart Stores Inc., όπως το Dr Thunder.
Η αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 6% των τιμών της Coca-Cola, υψηλότερη αυτής που πραγματοποίησε η Pepsi κατά 4,5%, είχε ως αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων της εταιρείας το τρίμηνο, σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών, αλλά και τη μείωση σε ποσοστό της τάξης του 2% των καθαρών της κερδών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 17 οικονομικών αναλυτων της Thomson Financial. Η εταιρεία θα ανακοινώσει αργότερα σήμερα τα αποτελέσματά της.
Το μερίδιο της Coca-Cola στην αγορά αναψυκτικών των ΗΠΑ, οδεύει για τέταρτη ετήσια συρρίκνωση, σε χρονικό διάστημα πέντε ετών. Ο επικεφαλής της, E. Neville Isdell, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της τον Ιούνιο, σχεδιάζει τον περιορισμό της αύξησης των τιμών, προκειμένου να προστατεύσει τις πωλήσεις, σύμφωνα με τον ίδιο, τον μήνα που πέρασε.
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών στον κόσμο, αντιμετωπίζει την αύξηση του ανταγωνισμού από την Cott Corp., της οποίας οι πωλήσεις φθηνότερων σημάτων αναψυκτικών αυξήθηκαν φέτος σε ποσοστό της τάξης του 19%.
Οι μετοχές της Coca-Cola, κέρδιζαν χθες επτά σεντς, φθάνοντας στα 39,45 δολ. η μία, στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης. Συνολικά φέτος έχουν υποχωρήσει σε ποσοστό της τάξης του 22%, έναντι ανόδου 4,7% των μετοχών της PepsiCo.
Σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές, τα κέρδη της Coca-Cola θα ανέλθουν στο 1,2 δισ. δολ. ή 47 σεντς ανά μετοχή, έναντι 1,22 δισ. δολ. ή 50 σεντς ανά μετοχή που ήταν πέρυσι.