ΑΥΞΗΣΗ της τάξης του 0,6%, σημείωσαν οι τιμές των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τους τελευταίους 12 μήνες.
Σύμφωνα με τη νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από την eurocaprice.com και την PricewaterhouseCoopers, η ευρωπαϊκός δείκτης τιμών καινουργών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, δείχνει, ότι, η μέση τιμή λιανικής πώλησης αυτοκινήτου τον τελευταίο μήνα, ήταν ίση με την αντίστοιχη στη Δυτική Ευρώπη και κατά 2% υψηλότερη από την αντίστοιχη της Ευρωζώνης.
Ο ευρωπαϊκός δείκτης τιμών, βασίζεται σε δεδομένα της JATO Dynamics Ltd (www.jato.com) και συγκρίνει τη λιανική τιμή (την τιμή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής συν τους φόρους) περισσοτέρων από 100 μοντέλων αυτοκινήτων σε 19 ευρωπαϊκές χώρες.
Κατά τους 12 τελευταίους μήνες, η μέση λιανική τιμή ενός αυτοκινήτου στη Δυτική Ευρώπη, σημείωσε αύξηση κατά 4,6%.
Η μεγαλύτερη μεταβολή στις λιανικές τιμές αυτοκινήτων, παρατηρήθηκε στη Δανία, όπου οι τιμές αυξήθηκαν κατά 7,9% στη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών έως τον Ιούνιο. Η μικρότερη μεταβολή τιμών σημειώθηκε στην Ουγγαρία, όπου οι λιανικές τιμές κατέγραψαν πτώση 1,8%.
Τους τελευταίους μήνες, στις ευρωπαϊκές λιανικές τιμές αυτοκινήτων, παρατηρείται μεγαλύτερη αύξηση από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Τιμές προ φόρων
Η μέση τιμή πώλησης αυτοκινήτου προ φόρων στην Ελλάδα, αυξήθηκε κατά 3,4% την εξεταζόμενη χρονική περίοδο έως τον Ιούνιο του 2004. Οι τιμές προ φόρων στην Ελλάδα είναι κατά 15% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες της Δυτικής Ευρώπης και κατά 13% χαμηλότερες από τον μέσον όρο της Ευρωζώνης. Οι τιμές προ φόρων των αυτοκινήτων στο σύνολο της Δυτικής Ευρώπης, αυξήθηκαν κατά 1,9% στη διάρκεια του έτους μέχρι τον Ιούνιο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Autofacts Retailer Capabilities Division της PricewaterhouseCoopers, Charles Seguin, υπάρχουν όλο και περισσότερες ενδείξεις, ότι εντός Ευρωζώνης οι τιμές προ φόρων των αυτοκινήτων, τείνουν να εναρμονιστούν. Ωστόσο, οι διαφορές στη φορολογία του κάθε κράτους, εξακολουθούν να εμποδίζουν τη σύγκλιση των λιανικών τιμών, συμπεριλαμβανομένων των φόρων. Εκτός της Ευρωζώνης, η κίνηση των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αποτρέπει οποιαδήποτε δυνατότητα για εναρμόνιση των τιμών, είτε σε επίπεδο φόρων, είτα μετά φόρων.
Οι τάσεις στον κλάδο
Η κατηγορία μικρών-μεσαίων αυτοκινήτων, κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση της τάξης του 9,6% στον μέσον όρο τιμών λιανικής προ φόρων στη Δυτική Ευρώπη κατά το 12άμηνο μέχρι τον Ιούνιο. Τα μοντέλα με τη χαμηλότερη κίνηση ήταν το Sport Coupe, όπου οι τιμές αυξήθηκαν κατά 1,7%. Οι διακυμάνσεις του μέσου όρου λιανικών τιμών ανά κατηγορία είναι οι ακόλουθες:
* Μικρά: 4%
* Μικρά-Μεσαία: 9,6%
* Μεγάλα-Μεσαία: 5,1%
* Executive: 8,4%.
Μιλώντας σχετικά ο διευθυντής του επιχειρησιακού τομέα της eurocaprice.com, Robin Goodyer, δήλωσε:
«Η αύξηση των τιμών προ φόρων των κατασκευαστών κατά τον τελευταίο μήνα ήταν η μεγαλύτερη από το 1998, όταν η eurocaprice.com άρχισε να παρακολουθεί τις τιμές. Τρεις είναι οι παράγοντες που πυροδοτούν την αύξηση τις τιμές: Οι υψηλότερες πωλήσεις των πιο ακριβών μοτνέλων πολυμορφικών οχημάτων και off road οχημάτων, τα ακριβότερα νέα μοντέλα στον κύριο όγκο των τμημάτων της αγοράς και η ανάγκη των κατασκευαστών αυτοκινήτων να αντισταθμίσουν την πτώση των εσόδων τους, τη στιγμή, που η γερμανική και η γαλλική αγορά αυτοκινήτου, εξακολουθεί να σημειώνει πτώση».