ΑΥΞΗΣΗ των εσόδων, κατά 3,8%, εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο η δεύτερη μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο, WPP Group Plc, καθώς οι πελάτες της σε ΗΠΑ και Ασία, δαπάνησαν περισσότερα για διαφημίσεις.
Οι πωλήσεις της εταιρείας το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, αυξήθηκαν στο 1,068 δισ. λίρες Αγγλίας (1,97 δισ. δολ.) έναντι 1,029 δισ. λίρες κατά το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση. Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούσαν, ότι, τα έσοδά της θα σημείωναν αύξηση 2,4%, φθάνοντας στο 1,054 δισ. λίρες.
«Είχαμε μια επιτάχυνση το τρίτο τρίμηνο», ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, Martin Sorrell, σε συνέντευξή του, συμπληρώνοντας: «Αυτή η χρονιά ήταν ιδιαίτερα καλή στις ΗΠΑ, χρονιά εκλογών και Ολυμπιακών Αγώνων».
Οι εκλογές στις ΗΠΑ και οι εκδηλώσεις, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ώθησαν τους διαφημιζόμενους να αυξήσουν τις δαπάνες τους φέτος, μετά από τρία χρόνια ύφεσης. Η ανάπτυξη στη Δυτική Ευρώπη και τη Βρετανία, υστέρησε της αντίστοιχης στις ΗΠΑ και την Ασία, επεσήμανε ο Sorrell.
Τα έσοδα, εξαιρουμένων των συγχωνεύσεων και των συναλλαγματικών ισοτιμιών, αυξήθηκαν περίπου 6%, σύμφωνα με την WWP, ενώ το εννεάμηνο του 2004 αυτά ήταν υψηλότερα σε ποσοστό της τάξης του 5%.
Η WPP, η οποία έχει στην κυριότητά τις αντιπροσωπείες της Ogilvy & Mather και της J. Walter Thompson, απέσπασε περισσότερες δουλειές από την HSBC Bank Plc και την Microsoft Corp. το πρώτο εξάμηνο του 2004. Επίσης, έκλεισε συμφωνίες για συνεργασία με την Nestle SA, και την Delta Air Lines Inc., το τρίτο τρίμηνο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η Unilever και η Colgate-Palmolive Co. – και οι δύο πελάτες της WPP – ανακοίνωσαν στις 22 Σεπτεμβρίου, ότι θα αυξήσουν την προβολή και προώθηση των προϊόντων τους, μετά τη μείωση των πωλήσεών τους φέτος. Αντιθέτως, ανταγωνίστριές τους, όπως η Procter & Gamble, έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους και τη διαφημιστική τους δαπάνη, ενώ μείωσαν τις τιμές των προϊόντων τους την τελευταία τριετία.
Οι μετοχές της WPP υποχωρούσαν χθες 12 πένες, ποσοστό 2,2%, φθάνοντας στις 523,5 πένες η μία. Συνολικά φέτος έχουν υποχωρήσει κατά 4,6%.