ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΗ με τον κίνδυνο απεργιών, για πρώτη φορά μετά από 10 και πλέον χρόνια, θα βρεθεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, Volkswagen AG, καθώς οι συνομιλίες με την IG Metall, τη μεγαλύτερη ένωση εργαζομένων της Γερμανίας για τη μείωση των θέσεων εργασίας με στόχο τον περιορισμό του κόστους, την ασφάλεια εργασίας και τους μισθούς, σταμάτησαν.
Η IG Metall θα κατεβεί σε προειδοποιητικές ωριαίες στάσεις εργασίας στα εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας σε Hanover, Kassel και Braunschweig από τα μεσάνυχτα και έχει εξαγγείλει και άλλες κινητοποιήσεις από την επόμενη Δευτέρα, καθώς η Volkswagen και οι εκπρόσωποι της Ενωσης, θα αρχίσουν νέο γύρο διαπραγματεύσεων, για έκτη φορά.
«Η Volkswagen έχασε την τελευταία ευκαιρία επίτευξης συμφωνίας κατά τη μεταβατική περίοδο της εργασιακής ειρήνης», ανέφερε ο εκπρόσωπος της IG Metall, Hartmut Meine, στους δημοσιογράφους, μετά από 12 και πλέον ώρες συνομιλιών στο Ανόβερο, συμπληρώνοντας: «Θα αρχίσουμε να ασκούμε πιέσεις μέσω προειδοποιητικών απεργιών».
Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία σήμερα ανακοίνωσε για έβδομη φορά μείωση των καθαρών της κερδών το τρίμηνο, σκοπεύει να μειώσει το κόστος της μισθοδοσίας κατά 30% στα 2,6 δισ. δολ. μέχρι το 2011. Στις 30 Σεπτεμβρίου είχε ανακοινώσει ότι ενδέχεται να περιορίσει το προσωπικό της κατά 30.000 θέσεις εργασίας, περίπου το 1/5 του προσωπικού της στη Γερμανία, χωρίς να προβεί σε πάγωμα μισθών.
«Πρέπει να κάνουμε μεγάλα βήματα για τη μείωση του κόστους, εάν θέλουμε να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας στα εργοστάσιά μας στη Γερμανία», ανέφερε ο Josef-Fidelis Seen, επικεφαλής των διαπραγματευτών της Volkswagen, μετά την απόφαση και των δύο μερών για την αναβολή των συνομιλιών μέχρι την 1η Νοεμβρίου, συμπληρώνοντας: «Η IG Metall είναι προετοιμασμένη για μικρά βήματα».
Νωρίτερα σήμερα, ο Meine, είπε στους περίπου 3.000 εργαζομένους της Volkswagen, που ήταν συγκεντρωμένοι έξω από το ξενοδοχείο όπου γινόντουσαν οι συνομιλίες μεταξύ των εκπροσώπων της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ένωσης των εργαζομένων, ότι η Volkswagen, εμμένει στις θέσεις της μέχρι τώρα. Την τελευταία φορά που η IG Metall απείλησε με 24ωρες απεργίες, ήταν το 1990.
Το τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη της Volkswagen, μειώθηκαν σε ποσοστότ της τάξης του 65%, φθάνοντας στα 76 εκατ. ευρώ (97 εκατ. δολ.) από 217 εκατ. ευρώ, που ήταν πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας στο Web site της. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 0,8%, φθάνοντας στα 21,5 δισ. ευρώ, από 21,3 δισ. ευρώ.
Οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Δυτική Ευρώπη, μειώθηκαν κατά 2% τον Σεπτέμβριο, περίοδος κατά την οποία στην Κίνα, το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε περισσότερο από το μισό, στο 26%, από 54% που κατείχε το 2000.
Οι μετοχές της Volkswagen κέρδιζαν 0,64 ευρώ, ποσοστό 1,9%, φθάνοντας στα 34,99 ευρώ η μία στη Φραγκφούρτη.