Στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων τεσσάρων ετών ανήλθε η μεταποιητική δραστηριότητα στη χώρα, προσεγγίζοντας τα επίπεδα της ανάκαμψης, χάρη στην αύξηση των νέων παραγγελιών για καταναλωτικά αγαθά. Τα επίπεδα απασχόλησης, ωστόσο, υποχώρησαν περαιτέρω ακολουθώντας την γενική τάση.
Σύμφωνα με τη Markit, ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) αυξήθηκε στις 49,6 μονάδες τον Δεκέμβριο από τις 49,2 μονάδες του Νοεμβρίου, παραμένοντας σε συρρίκνωση.
Η αύξηση των παραγγελιών και η επέκταση των νέων εργασιών για δεύτερο συνεχόμενο μήνα αποδίδεται στην εντονότερη εγχώρια ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά ενώ οι νέες παραγγελίες για εξαγωγές περιορίστηκαν και πάλι κατά τη διάρκεια του μήνα.
Όπως σημειώνεται στην έρευνα της Markit, τα νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν τις ενδείξεις ότι η ελληνική οικονομία βγαίνει σταδιακά από την ύφεση με την συρρίκνωση της απασχόλησης να συνεχίζεται.
«Η έρευνα παρείχε ενδείξεις ότι πιθανόν να έχει ήδη ξεκινήσει η ανοδική φάση του επιχειρηματικού κύκλου, καθώς τα επίπεδα παραγωγής και νέων παραγγελιών αυξάνονται συγχρόνως για πρώτη φορά από τον Αύγουστο του 2009, μολονότι σε μικρό βαθμό», σχολίασε ο Φιλ Σμιθ, οικονομολόγος της Markit. «Η άνοδος των νέων παραγγελιών χρειάζεται να συνεχιστεί προκειμένου να είμαστε σε θέση να κάνουμε λόγο για ουσιαστική ανάκαμψη», πρόσθεσε.
Η μεταποίηση αντιστοιχεί στο ένα δέκατο περίπου της ελληνικής οικονομίας και συρρικνώνεται συνεχώς την τελευταία τετραετία, ως αποτέλεσμα της εξαετούς ύφεσης. Ο δείκτης παραμένει κάτω από το όριο του 50, διαχωρίζει την επέκταση από την συρρίκνωση, από τον Σεπτέμβριο του 2009, λίγο πριν ξεσπάσει η κρίση χρέους στη χώρα.
Η κυβέρνηση και η τρόικα συγκλίνουν στην εκτίμηση για ύφεση 4% φέτος, πρόβλεψη ελαφρώς καλύτερη από την προηγούμενη για συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 4,2%. Για το 2014, η ελληνική οικονομία αναμένεται να ανακάμψει οριακά για πρώτη φορά μετά από έξι έτη.
Η έρευνα της Markit έδειξε επίσης ότι τον Δεκέμβριο υπήρξε περαιτέρω συρρίκνωση της παραγωγής ενδιάμεσων και κεφαλαιουχικών αγαθών επηρεάζοντας αρνητικά το σύνολο της παραγωγής. Η αύξηση επικεντρώθηκε στον τομέα παραγωγής καταναλωτικών αγαθών.