ΑΥΞΗΣΗ της τάξης του 68%, σημείωσαν το πρώτο εξάμηνο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη τη τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, Mazda Motor Corp., μετά τις υψηλότερες πωλήσεις της σειράς Mazda6 και άλλων μοντέλων της στην Ευρώπη. Οι μετοχές της εταιρείας, η οποία αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή της, για το σύνολο της χρήσης, αυξήθηκαν τουλάχιστον 5%.
Τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν στα 18,7 δισ. γιέν (177 εκατ. δολ.) το εξάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, από 11,2 δισ. γιέν, που ήταν πέρυσι, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση. Οι πωλήσεις της Mazda, η οποία κατά το 1/3 ανήκει στην Ford Motor Co., αυξήθηκαν σε ποσσοτό 9,2%, φθάνοντας στο 1,32 τρισ. γιέν.
Η εταιρεία, αναθεώρησε προς τα πάνω την πρόβλεψή της για τα κέρδη στο σύνολο του έτους, κατά 9%, στα 37 δισ. γιέν, μετά την εξισορρόπηση της μείωσης των πωλήσεων σε Ιαπωνία και ΗΠΑ, από τον επικεφαλής της, Hisakazu Imaki, 61 ετών, με την πώληση περισσοτέρων οχημάτων στην Ευρώπη. Ο Imaki, μείωσε επίσης το κόστος των αγορών και της ανάπτυξης, μοιράζοντας σχέδια και εξαρτήματα με την Ford. Σημειώνεται, ότι, το μοντέλο Axela της Mazda, έχει τον κινητήρα και το σασί του Ford Focus.
«Η επίδοση της Mazda ευνοήθηκε από τη δραστηριότητά της στην Ευρώπη», ανέφερε ο Norihito Kanai, αναλυτής της Meiji Dresdner Asset Management Co., ο οποίος διαχειρίζεται 2,5 δισ. δολ. σε μετοχές στο Τόκυο, συμπληρώνοντας: «Τα νέα μοντέλα που παρουσίασε τα τελευταία χρόνια, αντέχουν».
Τρεις οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News, εκτιμούσαν, ότι τα καθαρά κέρδη της Mazda το πρώτο εξάμηνο της χρήσης, θα σημείωναν αύξηση 79%, φθάνοντας στα 20 δισ. γιέν.
Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωναν αύξηση 5%, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα τεσσάρων εβδομάδων και στα 338 γιέν, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και διαπραγματεύθηκαν στα 335 γιέν, στις 12:51' μ.μ., ώρα Τόκυο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι, η Mazda, η οποία βασίζεται περισσότερο στις εξαγωγές από ό,τι οποιαδήποτε άλλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, πούλησε το πρώτο εξάμηνο της χρήσης 143.000 οχήματα, 15% περισσότερα από όσα πούλησε πέρυσι. Στη Β. Αμερική οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 2,4%, στα 157.000 οχήματα και στη Ιαπωνία, στη δεύτερη σε μέγεθος αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μειώθηκαν κατά 0,1%, φθάνοντας στα 141.000 οχήματα.
«Το Axela, γνωστό εκτός Ιαπωνίας, σαν Mazda3, υπερβαίνει τις αρχικές μας προβλέψεις για τις πωλήσεις του στην Ευρώπη», είπε σε συνέντευξή του, ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας, Gideon Wolthers, συμπληρώνοντας: «Με τη μείωση του κόστους και τις καλύτερες συναλλαγματικές ισοτιμίες από ό,τι προβλεπόταν, η εταιρεία κατάφερε να περιορίσει την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών».
Η αυτοκινητοβιομηχανία, προβλέπει, αύξηση των λειτουργικών της κερδών σε ποσοστό της τάξης του 11%, φθάνοντας τα 78 δισ. γιέν στο σύνολο της χρήσης, που λήγει τον Μάρτιο του 2005.
Το δεύτερο τίμηνο, η Mazda, είχε καθαρά κέρδη περίπου 7,1 δισ. γιέν και πωλήσεις υψηλότερες κατά 6,4%, στα 678,7 δισ. γιέν, ενώ δεν ανακοίνωσε τα αντίστοιχα στοιχεία της προηγούμενης χρήσης, ώστε να καταστεί δυνατή η σύγκρισή τους.
Τα αποτελέσματά το πρώτο εξάμηνο, υπολογίστηκαν με το γιέν στα 110 έναντι του δολαρίου και στα 133 γιέν έναντι του ευρώ. Το αμερικανικό νόμισμα υποχώρησε στα 105,6 γιέν, τη στιγμή που το ευρώ ισχυροποιήθηκε στα 136,46 γιέν.
Μέχρι τα τέλη του Μαρτίου του 2005, η εταιρεία προβλέπει ότι η ισοτιμία δολαρίου θα είναι στα 107 γιέν, από 105 γιέν και έναντι του ευρώ στα 132 από 125 γιέν.