ΑΝΟΔΟ, σε ποσοστό 16%, σημείωσαν οι μετοχές της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, της Νοτιοανατολικής Ασίας, AirAsia Bhd., κατά την πρώτη ημέρα της διαπραγμάτευσής τους, στη Μαλαισία, καθώς εκτιμάται ότι οι τιμές των καυσίμων θα κινηθούν πτωτικά και οι νέοι προορισμοί στην Κίνα και την Ινδονησία, θα αυξήσουν τα κέρδη της.
Οι μετοχές της AirAsia κέρδιζαν 20 σεν, φθάνοτνας στο 1,45 ρίνγκιτ στις 10:59' π.μ., ώρα Κουάλα Λουμπούρ, έναντι 1,25 ρίνγκιτ που ήταν η τιμή προσφοράς στους θεσμικούς επενδυτές. Η αεροπορική εταιρεία άντλησε 863 εκατ. ρίνγκτιτ (227 εκατ. δολ.) τον μήνα που πέρασε, ενώ τα κεφάλαια αυτά θα τα χρησιμοποιήσει για την αγορά αεροσκαφών, προκειμένου να αυξήσει τον στόλο των 24 αεροσκαφών Boeing 737-800.
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, η πρώτη που πραγματοποιεί πτήσεις στη Νοτιοανατολική Ασία, σχεδιάζει να αρχίσει νέες πτήσεις στην Κίνα και την Ινδονησία, των δύο πιο δημοφιλών κρατών της Ασίας. Η πώληση των μετοχών θα βοηθήσει στη χρηματοδότηση για την αγορά τουλάχιστον 80 αεροσκαφών, σύμφωνα με τον οικονομικό της διευθυντή, Raja Mohd Azmi Raja Razali, Airbus ή Boeing, το νωρίτερο μέσα στον επόμενο μήνα.
Η προοπτική της εταιρείας βελτιώθηκε από τη στιγμή πώλησης των μετοχών της στους επενδυτές στις 25 Οκτωβρίου, μετά τη μείωση 10% της τιμής των καυσίμων, τα οποία αποτελούν περίπου το 1/3 του λειτουργικού κόστους της AirAsia. Η τιμή των καυσίμων των αεροσκαφών μειώθηκε στα 57,25 δολ. το βαρέλι στις 19 Νοεμβρίου στη Σιγκαπούρη, έναντι 63,95 δολ. το βαρέλι – επίπεδα ρεκόρ – στις 14 Οκτωβρίου.
Την αρχική πώληση των μετοχών έκανε η Credit Suisse First Boston και η RHB Sakura Merchant Bankers Bhd της Μαλαισίας. Μεμονωμένοι επενδυτές προσέφεραν για την μετοχή της AirAsia 1,16 ρίνγκιτ.
Η AirAsia, άρχισε να πραγματοποιεί πτήσεις το 2001 με τρία αεροσκάφη τύπου Boeing 737-300, ενώ ενδέχεται να αυξήσει των αριθμό τους κατά το πενταπλάσιο, στα 116 αεροσκάφη, μέχρι το 2006, σύμφωνα με τα έγγραφα για την πώληση των μετοχών της. Η εξέλιξη αυτή θα την καταστήσει, την αεροπορική εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο έναντι των εθνικών αερομεταφορέων, όπως της PT Garuda Indonesia και της Malaysian Airline System Bhd.