ΣΤΗΝ ΠΑΥΣΗ της παραγωγής τριών εργοστασίων της, εξ αιτίας της έλλειψης ατσαλιού, προχωρά η δεύτερη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Nissan Motor Co., μειώνοντάς την κατά 25.000 οχήματα.
Η εταιρεία, που σταματά την παραγωγή για πέντε ημέρες στα εργοστάσιά της στην Ιαπωνία, επιδιώκει να καλύψει το έλλειμμα τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της, Yasuhito Chinone. Η διακοπή, ενδέχεται να κοστίσει 50 δισ. γιέν (486 εκατ. δολ.) από τις απώλειες των πωλήσεων την τρέχουσα οικονομική χρήση, ανέφερε ο Yasuhiro Matsumoto, οικονομικός αναλυτής της BNP Paribas Securities (Japan) Ltd.
Ο επικεφαλής της, Carlos Ghosn, μείωσε τον αριθμό των προμηθευτών ατσαλιού και τους πίεσε για εκπτώσεις από το 1999, όταν πήγε στη Nissan, στο πλαίσιο του σχεδίου της διοίκησης για τη μείωση του κόστους. Καθώς η Nissan εισέρχεται σε μια περίοδο έκρηξης παραγωγής νέων μοντέλων, η εν λόγω πολιτική μπορεί να αποτύχει, καθώς οι βιομηχανίες παραγωγής του μετάλλου, όπως η Nippon Steel Corp., λειτουργούν στο μάξιμουμ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την υψηλή ζήτηση.
«Η Nissan δεν υπολόγισε καλά την αγορά και αυτό είναι τώρα το αποτέλεσμα», ανέφερε ο Toshinobu Tanaka, διαχειριστής κεφαλαίων της Meiji Dresdner Asset Management Co. στο Τόκυο, η οποία διαχειρίζεται 2,5 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπληρώνοντα: «Τώρα οι βιομηχανίες παραγωγής ατσαλιού εργάζονται στο μάξιμουμ της παραγωγικότητάς τους και δεν έχουν την πρόθεση να προχωρήσουν σε αλλαγές προκειμένου να βοηθήσουν τη Nissan».
Η αυτοκινητοβιομηχανία, παρουσιάζει έξι νέα μοντέλα μέσα σε τρεις μήνες, καθώς προσπαθεία να αυξήσει τις πωλήσεις της και το μερίδιο της αγοράς της, ενώ δέχθηκε, περισσότερες από ό,τι αναμένετο παραγγελίες για τα νέα της μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του Murano και του Tiida.
Οι μετοχές της Nissan, υποχωρούσαν κατά 2,2% και διαπραγματεύθηκαν κατά 1,2% χαμηλότερα, στα 1.073 γιέν η μία, στη 1:43' μ.μ., ώρα Τόκυο.