Stat Βank: 410 - 440 εκατ. ευρώ για κινητά το 2005

Αυξάνεται η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά
Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2004 11:22
UPD:11:31

Το 2005 αναμένεται να πωληθούν 2,75 ως 3 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα, η συνολική αξία των οποίων υπολογίζεται σε 410 ως 450 εκατομμύρια ευρώ, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Stat Bank.

Στην εκτίμηση αυτή καταλήγουν εκπρόσωποι της αγοράς, σύμφωνα με τους οποίους οι νέες τεχνολογίες τρίτης γενιάς κινητών και ο ανταγωνισμός των εταιρειών θα δώσουν νέα ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις σημαντικών παραγόντων, η αγορά κινητών τηλεφώνων το 2005 ενδέχεται να αυξηθεί 10%-20%.

Στην εκτίμηση αυτή, όπως αναφέρεται στη μελέτη της Stat Bank, συντείνουν παράμετροι όπως η προβλεπόμενη αύξηση της διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά, η διεύρυνση της πελατειακής βάσης των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας της χώρας μας (Cosmote, Vodafone, TIM και Q-Telecom) και κυρίως τα νέα μοντέλα κινητών που έχουν ενσωματωμένες πολλές νέες τεχνολογίες.

Από την αρχή και ως το τέλος του 2004 αναμένεται να πωληθούν περίπου 2,5 εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα ενώ οι εν Ελλάδι καταναλωτές για να τα αγοράσουν θα χρειαστεί να ξοδέψουν γύρω στα 350 εκατομμύρια ευρώ (119 δισεκατομμύρια δραχμές).

Στην πραγματικότητα, όπως τονίζεται στην έρευνα, το ποσό που θα εκταμιευθεί από τους τελικούς χρήστες των τηλεφώνων θα είναι αισθητά χαμηλότερο, αφού σημαντικό τμήμα της δαπάνης καλύπτεται από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που επιδοτούν τις συσκευές με αντάλλαγμα κάποιο συγκεκριμένο πακέτο σύνδεσης.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων στην Ελλάδα δείχνει να εμφανίζει ανοδική πορεία, αφού κάθε χρόνο οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα κινητά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, το 1999 οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων είχαν φθάσει τα 2.100.000. Το 2003 οι αντίστοιχες πωλήσεις είχαν ανέβει στα 2,3 εκατομμύρια κινητά ενώ φέτος αναμένεται να προσεγγίσουν τα 2,5 εκατομμύρια.

Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην ελληνική αγορά είναι διαρκώς αυξανόμενη: σύμφωνα με εκτιμήσεις των εκπροσώπων της αγοράς, στα τέλη του 2001 η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας υπολογίζονταν στο 68%. Στα τέλη του 2004 ανέρχονταν σε 80% ενώ στα τέλη του 2005 προβλέπεται να προσεγγίσει το 95%. Η βελτίωση των επιδόσεων της εγχώριας αγοράς κινητών τηλεφώνων φαίνεται όμως να μην ακολουθεί παράλληλη πορεία με την αντίστοιχη των διεθνών αγορών, όπου η κινητή τηλεφωνία εμφανίζει ρυθμούς επιβράδυνσης. Ενδεικτικά αναφέρεται η αγορά των ΗΠΑ, όπου η διείσδυση είναι μικρότερη. Στη χώρα μας ο βαθμός διείσδυσης είναι πολύ υψηλός ενώ σημαντική συμβολή σε αυτό φαίνεται να έχει η τάση χρήσης των κινητών και από μικρότερες ηλικίες καταναλωτών: η χρήση κινητών καλύπτει ένα φάσμα ηλικιών από 70 ως 8 ετών… Όλο και πιο συχνό είναι το φαινόμενο μαθητών του δημοτικού που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα και μάλιστα προηγμένης γενιάς.

Σύμφωνα πάντως με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, ο ανταγωνισμός των κατασκευαστριών εταιρειών κινητών τηλεφώνων οδηγεί σε μια συνεχή ανακατανομή των μεριδίων αγοράς. Πρωταγωνιστές στη μάχη αυτή είναι οι εταιρίες Nokia, Sony-Ericsson, Siemens, Motorola, Samsung, Panasonic, Sharp και LG. Ωστόσο οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν και πάλι τον συσχετισμό δυνάμεων μεταξύ των εταιρειών.

Πώς διαλέγουν οι Έλληνες κινητό

Πρώτον, σύμφωνα πάντα με την έρευνα της Stat Bank, η αγορά επικεντρώνεται σε συσκευές, οι οποίες υποστηρίζουν υψηλές δυνατότητες imaging. Αξιοποιώντας την εξειδίκευση των εταιρειών παραγωγής ψηφιακών μηχανών, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας προχωρούν στη κατασκευή κινητών τηλεφώνων που προσφέρουν εξαιρετικής ποιότητας και ανάλυσης φωτογραφίες, όμοιες με εκείνες των πραγματικών ψηφιακών μηχανών, ενώ τα νέα μοντέλα κινητών τηλεφώνων διαθέτουν υψηλές δυνατότητες αποθήκευσης.

Δεύτερον, οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε συσκευές που προσφέρουν δυνατότητες ψυχαγωγίας. Ορισμένα κινητά διαθέτουν μοντέλα που εστιάζουν στο gaming και περιλαμβάνουν παιχνίδια ίσης ποιότητας με αυτά του Playstation, ενώ πρόσφατα λανσαρίστηκαν μοντέλα με 3D παιχνίδια ξετρελαίνουν μικρούς και μεγάλους. Επιπλέον, ορισμένα κινητά επιτρέπουν το εύκολο και γρήγορο κατέβασμα (downloading) μουσικής από το internet, καθώς και την αναπαραγωγή μουσικών κομματιών σε υψηλή πιστότητα ήχου και απευθύνονται στην αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για διασκέδαση και ψυχαγωγία μέσω του κινητού τους.

Τρίτον, η τεχνολογία Bluetooth είναι στο αποκορύφωμα της, αφού οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο επιζητούν να μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο έχοντας ελευθερία κινήσεων, ενώ οδηγούν ή κάνουν κάτι άλλο, καθώς επίσης και να μπορούν να λαμβάνουν τις πληροφορίες από το κινητό τους στον υπολογιστή τους και να τις επεξεργάζονται (Connectivity).

Τέταρτον, σύμφωνα πάντα με τη Stat Bank, η τεχνολογία 3ης γενιάς αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη απήχηση για τα επόμενα έτη. Με την τεχνολογία 3ης γενιάς, το μενού υπηρεσιών δίνει στους χρήστες δυνατότητα Video κλήσης, live TV, μουσική με υψηλής ποιότητας ήχο, τρισδιάστατα παιχνίδια, όλα σε μεγάλες ταχύτητες, εξασφαλίζοντας πολλαπλάσια ταχύτερη πρόσβαση σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρει κανείς ότι στο πρώτο δεκαήμερο Νοεμβρίου η Vodafone κατέστη ο πρώτος από τους μεγάλους «παίκτες» της Ευρώπης που εγκαινίασε τις υπηρεσίες τρίτης γενεάς, με την ελπίδα να πάρει το προβάδισμα έναντι των αντιπάλων της, εν όψει της κρίσιμης περιόδου των Χριστουγέννων. Η Vodafone έχει θέσει ως στόχο περισσότερους από δέκα εκ. 3G συνδρομητές σε 13 χώρες (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα) μέχρι το Μάρτιο του 2006. Τρεις ακόμη operators κινητής τηλεφωνίας παρακολουθούν στενά την υποδοχή που επιφυλάσσουν οι συνδρομητές στα προϊόντα τρίτης γενεάς του βρετανικού ομίλου. Η γαλλική Orange σχεδιάζει την παρουσίαση συσκευών 3G προς τα τέλη του 2004, ενώ η βρετανική mmO2 επιδιώκει την έναρξη δικτύου τρίτης γενεάς στο πρώτο τρίμηνο του 2005.

Η εξάπλωση του δικτύου που θα υποστηρίζει υπηρεσίες τηλεφώνων τρίτης γενιάς είναι βέβαιο ότι θα ενισχύσει τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων. Σήμερα υπολογίζεται ότι προσεγγίζει το 40% της επικράτειας.

Πέμπτον, όπως αναφέρεται στην έρευνα, η Ελλάδα έχει αποδείξει από τις πρώτες μέρες της κινητής τηλεφωνίας την τάση του κοινού που μπορεί να αφομοιώνει γρήγορα και μάλιστα να δείχνει πρώτη τις τάσεις που θα επικρατήσουν στο μέλλον και στις άλλες χώρες της Ευρώπης. Η διείσδυση της κινητής στον πληθυσμό, η εμφάνιση της τάσης για το SMS και τη επικράτησή του σε σύγκριση με την ομιλία, οι εξελιγμένες υπηρεσίες των δικτύων κινητής τηλεφωνίας έκαναν την Ελλάδα μια διεθνώς αναγνωρισμένη αγορά-πιλότο για νέα προϊόντα, υπηρεσίες και τεχνολογίες τόσο στα δίκτυα όσο και τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας.

Έκτον, η εγχώρια αγορά είναι επίσης μια από τις λίγες τηλεπικοινωνιακές αγορές με παρουσία και χρήση από μεγάλο μέρους του κοινού, νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών όπως τα προηγμένα δίκτυα 3ης γενιάς, τις υπηρεσίες Internet μέσω i-mode, ενώ το MMS και η χρήση του GPRS έχουν πολύ μεγάλη απήχηση.

Έβδομον, σε σχέση σε με τη Δυτική Ευρώπη, η ελληνική αγορά έχει πάντα το προβάδισμα σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση και τη εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το Edge που θα θέσει νέα standards στην μεταφορά δεδομένων με μεγάλη ταχύτητα.

Όγδοο, ακόμη και οι εταιρείες δικτύων κινητής τηλεφωνίας, τώρα πια επιλέγουν και την Ελλάδα σαν μια από τις χώρες υλοποίησης κάποιων από τα μεγάλα έργα τους σε ότι αφορά αναβάθμιση των δικτύων ή παρουσίαση νέων υπηρεσιών που δεν έχουν πλέον να κάνουν με φωνή, αλλά με μετάδοση δεδομένων, υπηρεσίες εντοπισμού και video συνομιλίας. Σύμφωνα με έρευνα της GFK, η διείσδυση χαρακτηριστικών των κινητών έχει ως εξής: Τηλέφωνα Imaging 37%, Έγχρωμη Οθόνη 4Κ 40%, GPRS 72%, Πολυφωνικοί Ήχοι 79%, Java 68%, και MMS 65%.

Ένατο, πέραν της τεχνολογίας, στην επιλογή του κινητού σημαντικό ρόλο παίζει και άλλα χαρακτηριστικά του τηλεφώνου, όπως το design, το φιλικό προς τον χρήστη μενού και το συνολικό βάρος του. Ενδεικτικό των τάσεων είναι το γεγονός ότι μέρος των καταναλωτών δείχνουν προτίμηση στα κινητά που «διπλώνουν».

Δέκατο, οι χρήστες κινητών τηλεφώνων είναι περισσότεροι από τους χρήστες σταθερής τηλεφωνίας, ενώ ο αριθμός των χρηστών Mobile Internet θα υπερβαίνει τους χρήστες Internet μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΟΤΕ



Σχολιασμένα