Τη συμφωνία με τα κράτη μέλη ως προς τον μηχανισμό της Ε.Ε. «Συνδέοντας την Ευρώπη» ενέκριναν την Τρίτη οι ευρωβουλευτές.
Ο μηχανισμός θα επιταχύνει τη χρηματοδότηση σημαντικών διευρωπαϊκών δικτύων στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και τον τηλεπικοινωνιών. Θα έχει συνολικό προϋπολογισμό ύψους 29,3 δισ. ευρώ (σε τιμές του 2011) για την περίοδο 2014-2020, εκ των οποίων:
-
23,2 δισ. ευρώ στον τομέα των μεταφορών για τη βελτίωση των διασυνοριακών συνδέσεων και την εξάλειψη των σημείων συμφόρησης και των ελλειπόντων κρίκων
-
5,12 δισ. ευρώ στον τομέα της ενέργειας για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των υποδομών ενέργειας και την ενίσχυση της ασφάλειας του εφοδιασμού
-
Ένα δισ. ευρώ στον τομέα των τηλεπικοινωνιών για την τόνωση της ανάπτυξης των ευρυζωνικών δικτύων και ψηφιακών υπηρεσιών.
«Ο μηχανισμός "Συνδέοντας την Ευρώπη" θα βελτιώσει την κινητικότητα των πολιτών, των αγαθών και των υπηρεσιών ανά την Ευρώπη», είπε ο Ντομινίκ Ρικέ (ΕΛΚ, Γαλλία), ένας εκ των τριών ευρωβουλευτών που ήταν υπεύθυνοι για το θέμα αυτό εκ μέρους του κοινοβουλίου και διεξήγαγαν τις διαπραγματεύσεις.
«Tο χρηματοδοτικό αυτό μέσο θα συμβάλει στην ανάπτυξη βιώσιμων σιδηροδρόμων και θαλάσσιων αρτηριών, καθώς επίσης και στη βελτίωση της διαλειτουργικότητας - σε μια περίοδο που η ποιότητα των υποδομών υποβαθμίζεται», συμπλήρωσε η Ινές Αγιάλα Σεντέρ (Σοσιαλιστές, Ισπανία), υπογραμμίζοντας ότι ήρθε η ώρα για τις κυβερνήσεις να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
«Το νέο αυτό χρηματοδοτικό μέσο αποτελεί πραγματική επανάσταση », είπε η Αντίνα Ιοάνα Βαλεάν, (Φιλελεύθεροι, Ρουμανία), εισηγήτρια έκθεσης για τη χρηματοδότηση των δικτύων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών.
«Τα κονδύλια της Ε.Ε. θα χρησιμοποιηθούν με τον αποτελεσματικότερο δυνατό τρόπο μέσω των χρηματοδοτικών μέσων, που μπορούν να επιφέρουν τον πολλαπλασιασμό των πόρων που διατέθηκαν αρχικά» , πρόσθεσε.
Σε ξεχωριστή ψηφοφορία οι ευρωβουλευτές ενέκριναν κοινές αρχές και προτεραιότητες για την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών μέσω της διασύνδεσης μεγάλων πόλεων και λιμανιών με στόχο τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού «οδικού-σιδηροδρομικού-εναέριου-υδάτινου» διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.