Σε στρατηγική συμμαχία με τους δύο κολοσσούς Hilux (ΗΠΑ) και Foxconn (Κίνα) εν όψει του αναμενόμενου «ανοίγματος» της ελληνικής και ευρωπαϊκής αγοράς φωτιστικών εξοικονόμησης ενέργειας, βάσει του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την εξοικονόμηση ενέργειας, προχωρά η βορειοελλαδική βιομηχανία Dasteri Α.Ε., η μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας LED.
Η νέα συνεργασία που υπογράφει με τους δύο ξένους ομίλους με τους οποίους συνεργάζεται ήδη από το 2008, η Dasteri, αφορά τη διοχέτευση τεχνογνωσίας τους προς αυτήν και την παραχώρηση των δικαιωμάτων της συμπαραγωγής στην Ελλάδα και του service των φωτιστικών σωμάτων τους για την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης.
Οπως γνωστοποίησαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της Dasteri, κ.κ. Γιάννης και Βασίλης Δαστερίδης, με αφορμή την επέκταση της συνεργασίας τους με τη Hilux και τη Foxconn αλλά και εν όψει της εισαγωγής τους στη λιανική αγορά λαμπτήρων εντός του 2014, αναμένεται να προβούν σε επένδυση της τάξης των 3-5 εκατ. ευρώ στη ΒΙΠΕ Σίνδου, όπου έχει ήδη αγοραστεί σχετική έκταση. Το τελικό ύψος της επένδυσης όμως μπορεί να είναι πολλαπλάσιο, εφόσον κινητοποιηθεί η ελληνική πολιτεία στην κατεύθυνση της επίσπευσης της εφαρμογής του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού, σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να αντικατασταθούν περίπου 3 εκατ. τεμάχια παλαιού τύπου φωτιστικά σώματα στη χώρα μας έως το 2020 με σώματα εξοικονόμησης ενέργειας.
Ο κ. Γιάννης Δαστερίδης εκτίμησε ότι η συγκεκριμένη αγορά θα ωριμάσει σε Ελλάδα και Ευρώπη μέχρι το 2016 και τότε θα παρθεί απόφαση επένδυσης, που θα φέρει χρήμα υπό τη μορφή ρευστού από τους δύο ξένους εταίρους. Οσον αφορά δε στο service point, που αναλαμβάνει η Dasteri για τις δύο ξένες εταιρείες, αυτό αρχικά θα ξεκινήσει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην Αλεξανδρούπολη και όταν ολοκληρωθεί η μονάδα της Σίνδου θα μεταφερθεί εκεί.
Σε πλήρη ανάπτυξη το service point και εφόσον επέλθει η επιθυμητή ζήτηση από την ελληνική και ευρωπαϊκή αγοραντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων, η επένδυση στη Σίνδο μπορεί να ξεπεράσει τα 20-30 εκατ. ευρώ. Ο τζίρος που θα προκύψει από την εφαρμογή του εν λόγω κοινοτικού κανονισμού στις κεντρικές οδικές αρτηρίες σε όλη την Ευρώπη εκτιμάται στο 1 τρισ. ευρώ, ενώ μόνο για την Ελλάδα εκτιμάται στο 1-1,5 δισ. ευρώ.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - [email protected]