ΠΤΩΤΙΚΑ κινήθηκε η ζήτηση των υπηρεσιών στην Ιαπωνία τον Οκτώβριο, για πρώτο μήνα σε σύνολο τριών, καθώς οι καταναλωτές δαπάνησαν λιγότερα σε εξόδους τους για φαγητό και ξενοδοχεία, μετά τον πιο καταστροφικό τυφώνα μιας δεκαετίας, που έπληξε όλη τη χώρα.
Ο δείκτης, μειώθηκε 0,1% έναντι του Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών Εμπορίου και Βιομηχανίας, στο Τόκυο. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο δείκτης υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 0,2%.
Ο τυφώνας «Tokage» κράτησε μακρυά τον κόσμο από ορισμένες δαπάνες σε καφέ και εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένων και των Starbucks Japan Ltd. Η μείωση ενδέχεται να είναι παρδοκή, καθώς οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και υπηρεσίες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, με αποτέλεσμα την αύξηση για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο των προσωπικών καταναλωτικών δαπανών.
«Η ζήτηση των υπηρεσιών πρέπει να ανακάμψει τον Νοέμβριο, καθώς οι τυφώνες, δεν αποτελούν πλέον παράγοντα, ο οποίος επηρεάζει», ανέφερε ο Azusa Kato, οικνομικός αναλυτής της BNP Paribas Securities Japan Ltd., σε έκθεσή του.
Ο τυφώνας, σκότωσε τουλάχιστον 61 ανθρώπους, κατέστρεψε κατοικίες και επηρέασε αρνητικά τις μεταφορές. Στην Ιαπωνία, έγιναν και πολλοί σεισμοί τον Οκτώβριο, στην περιφέρεια Νιϊγκάτα, περίπου 240 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Τόκυο, με αποτέλεσμα 37 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και χιλιάδες να παραμείνουν άστεγοι, ενώ καταστράφηκαν δρόμοι και σταμάτησαν οι σιδηροδρομικές μεταφορές της περιοχής.