Τη βεβαιότητα ότι ο τομέας του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά στην υπέρβαση της κρίσης εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, από το βήμα του συνεδρίου «Mediterranean Luxury Travel Summit 2013».
Ανέφερε δε, ότι αποφασίστηκε η επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα στον Πειραιά με αποτέλεσμα να καταστεί, όταν ολοκληρωθεί το έργο, διεθνές κέντρο κρουαζιέρας της Μεσογείου. Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 120 εκ.ευρώ χρηματοδοτείται κατά 95% από ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία (113,9 εκ. Ευρώ).
Ο υπουργός τόνισε ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Η Ελλάδα, είπε, απορροφά το 17% των επισκεπτών στα ευρωπαϊκά λιμάνια από μια παγκόσμια αγορά 20 και πλέον εκατομμυρίων τουριστών, που συνεχώς διευρύνεται και όπως σημείωσε, στην περίπτωση που θα έχουμε αύξηση της διεθνούς ζήτησης, τότε τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν έως το 2016 σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ και «στη δημιουργία έως και 30 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας έως το 2016».
Ωστόσο παραδέχθηκε ότι τα πραγματικά οφέλη για την εθνική οικονομία παραμένουν χαμηλά καθώς αντιστοιχούν στο 4%, δηλαδή σε 600 εκατ. ευρώ ετησίως, από τα 15 δισ. ευρώ που έφθασαν τα κέρδη από την κρουαζιέρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ακόμη ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, ο οποίος, όπως είπε, δεν έχει αποφέρει μέχρι σήμερα τα προσδοκώμενα έσοδα συγκριτικά με το διεθνή ανταγωνισμό.
«Θεωρείται εσφαλμένα ότι αφορά μία ελίτ, μία μερίδα του κόσμου που συγκαταλέγεται στους προνομιούχους της κοινωνίας μας. Διαφωνώ κάθετα με την επικρατούσα αυτή αντίληψη, καθώς παραγνωρίζεται ότι για κάθε σκάφος στη θάλασσα δημιουργούνται θέσεις εργασίας στη στεριά» τόνισε και πρόσθεσε ότι πρωταρχικός στόχος, είναι η δημιουργία ενός σύγχρονου και ελκυστικού θεσμικού πλαισίου, που μπορεί να μεγιστοποιήσει τα οφέλη όχι μόνο σε εργασιακό αλλά και σε οικονομικό επίπεδο.
«Τα έσοδα μπορεί να φτάσουν τα 3.6 δις ευρώ από 610 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα» υπογράμμισε.