H βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ δημοσίευσε τις οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου 2013. Σε εταιρικό επίπεδο, ο κύκλος εργασιών της ΚΡΙ-ΚΡΙ ανήλθε σε € 35.384 χιλ. έναντι € 30.606 χιλ. το εξάμηνο 2012 (αύξηση 15,6%). Αντίστοιχα, τα μεγέθη της κερδοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:
- Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε € 5.902 χιλ. έναντι € 6.128 χιλ. το εξάμηνο 2012.
- Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 4.781 χιλ., έναντι € 4.645 χιλ. το εξάμηνο 2012.
- Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 4.182 χιλ., έναντι € 3.982 χιλ. της αντίστοιχης προηγούμενης περιόδου.
Σε επίπεδο ομίλου, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, που αντιστοιχούν στους ιδιοκτήτες της μητρικής, ανήλθαν σε € 4.177 χιλ., έναντι € 4.154 χιλ. της αντίστοιχης προηγούμενης περιόδου.
Τα μεγέθη της κερδοφορίας επηρεάστηκαν αρνητικά από τις αυξήσεις στις τιμές των α’ υλών που παρουσιάστηκαν στο β’ τρίμηνο και επέφεραν μείωση του μικτού περιθωρίου των γαλακτοκομικών κατά 2,5 μονάδες περίπου, καθώς και από τις αυξημένες δαπάνες προωθήσεων και διαφήμισης.
Στον τομέα του παγωτού, όπου οι πωλήσεις του Ομίλου παρουσίασαν οριακή μείωση κατά 0,7%, προωθήσαμε ενεργά την επέκταση του δικτύου πωλήσεων στην Ελλάδα, ενώ παράλληλα προχωρήσαμε σε αναδιάρθρωση του δικτύου μας στην ΠΓΔΜ και τη Βουλγαρία, μιας και πλέον οι πωλήσεις μας πραγματοποιούνται μέσω τοπικών αντιπροσώπων. Παράλληλα, συνεχίσαμε να ενισχύουμε την αναγνωρισιμότητα μας, μέσω τηλεοπτικών διαφημιστικών μηνυμάτων, αλλά και αξιοποιώντας την ελληνική προέλευση των προϊόντων μας.
Στο γιαούρτι, λόγω της άσχημης οικονομικής συγκυρίας, συνεχίζουμε να ακολουθούμε πολιτική ανταγωνιστικών τιμών προωθώντας, παράλληλα, τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα προϊόντα γιαουρτιού που παράγουμε για την ελληνική αγορά. Η πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια μας, επικεντρωμένη στη φρεσκάδα των γιαουρτιών μας, που παράγονται από γάλα που συλλέγεται, επεξεργάζεται και συσκευάζεται σε λιγότερο από 24 ώρες, βοήθησε σημαντικά στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς στην εσωτερική αγορά. Ταυτόχρονα καταβάλλουμε συστηματικές προσπάθειες για την ενίσχυση των εξαγωγών μας σε χώρες της δυτικής Ευρώπης που δραστηριοποιούμαστε, καθώς και για την είσοδο μας σε μεγάλες αγορές που δε διαθέτουμε παρουσία. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η είσοδος μας στην αγορά ελληνικού γιαουρτιού της Μ. Βρετανίας, με το ξεκίνημα της συνεργασίας μας με τη γνωστή αγγλική αλυσίδα super market Waitrose. Αποτέλεσμα των προσπαθειών μας ήταν να επιτύχουμε αύξηση στις πωλήσεις γαλακτοκομικών κατά 23,4%.
Αναφορικά με την επενδυτική δραστηριότητα, συνεχίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος για το παγωτό, που έχει ενταχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/04, για το οποίο έχει πιστοποιηθεί από τα αρμόδια ελεγκτικά κλιμάκια περισσότερο από το 50% του συνολικού προϋπολογισμού. Επιπλέον, η ισχυρή ανάπτυξη που παρουσιάζει ο κλάδος των γαλακτοκομικών δημιουργεί άμεσα την ανάγκη ενίσχυσης της παραγωγικής δυναμικότητας στο εργοστάσιο γιαουρτιού. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζονται επενδύσεις €8 εκ., έναντι €5 εκ. που είχαν σχεδιαστεί αρχικά, με ορίζοντα υλοποίησης ως το καλοκαίρι 2014.