Αντί του ποσού των 140 εκατ. δολ. πουλήθηκε στην εταιρεία Overture, η παλαίμαχος εταιρεία Internet, AltaVista.
Σύμφωνα με το site του BBC, η μηχανή ζήτησης με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί το Yahoo και το Google, τους ηγέτες της εν λόγω αγοράς.
Η επενδυτική εταιρεία στο Internet, CMGI, κάτοχος του μεγαλυτέρου μεριδίου της AltaVista, θα εισπράξει 60 εκατ. δολ. σε μετρητά και 80 εκατ. δολ. σε μετοχές της Overture. Το 1998 η CMGI είχε καταβάλει περίπου 2,4 δισ. δολ. για την απόκτηση της AltaVista.
Η Overture, λειτουργεί ως ενδιάμεσος μεταξύ του πελάτη και των μηχανών αναζήτησης σε web sites, όπως το Yahoo και το MSN.
Ημέρες δόξας
Η AltaVista ήταν το πνευματικό παιδί δύο τεχνικών της εταιρείας Digital Equipment και σχεδιάστηκε για να προβάλλει το hardware της εταιρείας. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έγινε ο καλύτερος δίαυλος πλοήγησης μεταξύ των νέων και αναπτύχθηκε στο παγκόσμιο διαδίκτυο.
Η Digital δεν υπάρχει πλέον, αφού την πήρε η Compaq, η οποία στη συνέχεια αποτέλεσε κομμάτι της Hewlett-Packard.
Υπήρξε περίοδος που οι χρήστες της έφθαναν τα 65 εκατ. τον μήνα και η διοίκησή της ήλπιζε ότι θα μπορούσε να αυξήσει τα κεφάλαιά της κατά 300 εκατ. δολ. με την είσοδό της στο Χρηματιστήριο.
Η κάτοχός της όμως, CMGI, προγραμμάτισε τη διάθεση των μετοχών της AltaVista για τον Απρίλιο του 2002. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα, οι μετοχές των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας άρχισαν να υποχωρούν.
Σήμερα η εταιρεία απασχολεί μόλις 250 ανθρώπους και προσφέρει υπηρεσίες εύρεσης σε 25 γλώσσες.