ΖΗΜΙΕΣ το πρώτο εξάμηνο της χρήσης, εμφάνισε η μεγαλύτερη εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, Diageo Plc, μετά την πώληση της αλυσίδας εστιατορίων ταχείας εστίασης Burger King και την πώληση του τμήματος αρτοσκευασμάτων Pillsbury, προκειμένου να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στον τομέα των ποτών, όπως της βότκας Smirnoff και του σήματος, Captain Morgan.
Οι καθαρές της ζημίες ανήλθαν σε 459 εκατ. λίρες Αγγλίας (735 εκατ. δολ.) ή 14,6 πένες ανά μετοχή, έναντι καθαρών κερδών 810 εκατ. λιρών ή 24,1 πένες ανά μετοχή, έναν χρόνο πριν. Οι πωλήσεις των οκτώ καλύτερων σημάτων της Diageo, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 12%, με πρώτο σε πωλήσεις το Johnnie Walker Black και τη βότκα Smirnoff.
Τα σήματα Seagram, που αγόρασε η Diageo αντί πέντε δισ. δολ. τον Δεκέμβριο του 2001, ενδέχεται να ενισχύσουν τα κέρδη της εταιρείας και να αντισταθμίσουν τις συναλλαγματικές διαφορές στις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές της Merrill Lynch.
Καθώς η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται, τα νέα σήματα μπορεί να μην σταθούν ικανά για τη Diageo να επιτύχει τον ετήσιο στόχο της για την αύξηση των λειτουργικών της κερδών, σε ποσοστό τουλάχιστον 10%, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Η Allied Domecq Plc, η υπ' αριθμόν δύο εταιρεία οινοπνευματωδών ποτών στον κόσμο, ανακοίνωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ότι τα κέρδη της θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα φέτος, λόγω του αδύναμου δολαρίου.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της Diageo, ανήλθαν σε 1,29 δισ. λίρες Αγγλίας και διαμορφώθηκαν πάνω από τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών, που εκτιμούσαν ότι θα κυμανθούν από 1,19 δισ. λίρες έως 1,27 δισ. λίρες Αγγλίας.
Χθες, οι μετοχές της Diageo, υποχώρησαν σε ποσοστό 0,5%, φθάνοντας στο 599 πένες η μία. Η μετοχή της έχει χάσει φέτος συνολικά ποσοστό 11%, τη στιγμή που ο δείκτης ο FTSE 100 στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου υποχώρησε κατά 7,2%.
Η εταιρεία θα διανείμει προσωρινά μέρισμα 9,9 πένες ανά μετοχή, αυξημένο κατά 6,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο έναν χρόνο πριν.
Μαζί με τη Seagram, η Diageo κυριαρχεί στην αγορά των ΗΠΑ και κατέχει το 25% του συνολικού μεριδίου της. Τα λειτουργικά της κέρδη το πρώτο εξάμηνο ήταν 6%, χωρίς τη Seagram, ενώ μαζί της έφθασαν το 23%, αναφέρεται σε σχετική της ανακοίνωση.