Στην τελική φάση εισέρχεται το έργο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς τρεις εταιρείες υπέβαλαν τελικές δεσμευτικές προσφορές στον διαγωνισμό ΣΔΙΤ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών.
Όπως έγινε γνωστό, οι εταιρείες αυτές είναι οι INTRASOFT INTERNATIONAL – ΙΝΤRΑΚΑΤ, ΑΤΕΣΕ – ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - LG CNS.
Στο πλαίσιο του έργου ο ανάδοχος θα αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, κατασκευή, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το ελληνικό δημόσιο δεν αγοράζει μια προμήθεια αλλά μια υπηρεσία, ενώ στο τέλος της 12ετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.
Το υπουργείο Ανάπτυξης βλέπει σημαντικά οφέλη από την υλοποίηση του έργου, τόσο για τον ΟΑΣΑ, όσο και για το επιβατικό κοινό. Τα πλεονεκτήματα του συστήματος για τον ΟΑΣΑ θα προκύψουν από το δραστικό περιορισμό της λαθρεπιβίβασης, καθώς θα τοποθετηθούν μπάρες στο μετρό. Επίσης, οφέλη θα προκύψουν από τον καλύτερο σχεδιασμό του μεταφορικού έργου, το βελτιωμένο έλεγχο των χρηματοοικονομικών του μεγεθών, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών, καθώς και την ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει.
Οι επιβάτες θα ωφεληθούν με τις δικαιότερες χρεώσεις ανάλογα με τις αποστάσεις που θα διανύουν, την εξασφάλισή τους σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής των καρτών, την ευκολία στην αγορά εισιτηρίων και φόρτιση καρτών σε πολλά σημεία πώλησης καθώς και τη διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς αυτούς.
Το έργο προβλέπεται να παραδίδεται σταδιακά κατά την περίοδο 2014-2015.