Στην υλοποίηση του σχεδιασμού της, να υπερδιπλασιάσει το στόλο που διαχειρίζεται στα επόμενα δύο χρόνια, περνά η Star Bulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά. Η εταιρεία βρίσκεται σε φάση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 75 εκατ. δολάρια, η οποία είναι εξασφαλισμένη, καθώς η διαδικασία που ανακοινώθηκε προβλέπει ότι οποιεσδήποτε αδιάθετες μετοχές θα καλυφθούν από τα επενδυτικά fund Oaktree, Monarch Alternative Capital BlueShore Global Equity Fund, L.P., Far View Partners L.P., αλλά και στελέχη της εταιρείας.
Ταυτόχρονα, ανακοίνωσε ότι συμφώνησε για τη ναυπήγηση δύο eco - type capesize 180.000 dwt το καθένα, τα οποία θα παραλάβει από τα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao της Κίνας μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2016. Επίσης, έχει υπογράψει επιστολή προθέσεων με μεγάλο ναυπηγείο της Ιαπωνίας για τη ναυπήγηση δύο ακόμα 60.000 dwt bulker eco - type, τα οποία θα είναι έτοιμα μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η επένδυση της Star Bulk και για τα τέσσερα πλοία θα φτάσει τα 151 εκατ. δολάρια περίπου.
Σημειώνεται ότι η Star Bulk, που είναι εισηγμένη στο Nasdaq, έχει ήδη αναλάβει τη διαχείριση πέντε πλοίων των προσωπικών εταιρειών του κ. Παππά, ενώ πρόκειται στο άμεσο μέλλον να αναλάβει και τη διαχείριση των υπολοίπων που έχει παραγγείλει ο Ελληνας εφοπλιστής σε ναυπηγεία της Απω Ανατολής, σε συνεργασία με το επενδυτικό fund Oaktree.
Ναυλώσεις
Παράλληλα, η Star Bulk αναμένεται να διεκδικήσει το ποσό των 653.000 δολαρίων από την STX Pan Ocean, η οποία την ενημέρωσε ότι τερματίζει το ναυλοσύμφωνο που είχε με τη Star Bulk για το bulker «Star Borealis».
Η εταιρεία σημειώνει ότι σκοπεύει να διεκδικήσει ολόκληρο το ποσό που της οφείλεται, συμπεριλαμβανομένων και των ζημιών που της δημιουργήθηκαν από την ακύρωση του ναυλοσυμφώνου, συνολικού ύψους 653.000 δολαρίων. Στο ενδιάμεσο, όμως, το πλοίο ναυλώθηκε για ένα ταξίδι έναντι 27.000 δολαρίων την ημέρα, ενώ από την STX ελάμβανε 24.255 δολάρια την ημέρα. Επιπλέον, ναύλωσε και δύο supramax, τα «Star Gamma» και «Star Omicron», για 9.400 δολάρια και 10.750 δολάρια την ημέρα αντίστοιχα.
Αύξηση κεφαλαίου
Σε ό,τι αφορά την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τις 19 Ιουλίου. Οι παλαιοί μέτοχοι, εφόσον ασκήσουν το δικαίωμά τους, για καθεμία παλαιά μετοχή θα πάρουν 2,5957 νέες μετοχές σε μία τιμή 5,35 δολ. ανά μετοχή.
Η συνεργασία
Επισημαίνεται ότι, τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, η Ocean Bulk, του κ. Παππά, που διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δημιούργησε ένα joint venture με το επενδυτικό fund Oaktree, με στόχο την επένδυση, τα επόμενα δύο χρόνια, 500 εκατ. δολ. στην απόκτηση πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
Η εταιρεία έχει ήδη αγοράσει ένα cape και ένα supramax bulker, ενώ έχει προχωρήσει σε παραγγελίες για τη ναυπήγηση άλλων οκτώ πλοίων, εκ των οποίων τα δύο τουλάχιστον είναι τύπου capes με τα ναυπηγεία Japan Marine United.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τα capes, εκτιμάται ότι οι παραγγελίες έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι οι αξίες των συγκεκριμένων πλοίων έχουν μειωθεί περισσότερο από 50% σε σύγκριση με το 2007. Σήμερα, η κατασκευή ενός capes κυμαίνεται γύρω στα 46 εκατ. δολ. μέχρι και 50 εκατ. δολ., αν είναι σε γιαπωνέζικο ναυπηγείο, ενώ το 2007, στο peak της αγοράς, η τιμή κατασκευής ενός νεότευκτου έφθασε μέχρι και τα 110 εκατ. δολ.
Κέρδη
Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2013 επιβεβαιώνουν τις θετικές προοπτικές της εταιρείας, καθώς η Star Bulk είναι από τις λίγες εταιρείες του κλάδου που έχουν κέρδη. Η Star Bulk ανακοίνωσε έσοδα 18,43 εκατ. δολ., έναντι 28,005 εκατ. δολ. το α’ τρίμηνο του 2012. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στο 1,15 εκατ. δολ., έναντι κερδών 0,09 εκατ. δολ. το α’ τρίμηνο του 2012. Τα προσαρμοσμένα κέρδη της εταιρείας είναι 2,8 εκατ. δολ., ενώ το χρέος της Star Bulk μειώθηκε στα 171 εκατ. δολ., από 192 εκατ. δολ. στο τέλος του 2012.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]