Σοβαρούς κινδύνους για τις κατασκευαστικές εταιρείες και κυρίως για την ομαλή εκτέλεση των έργων και την απορρόφηση των κοινοτικών πόρων εγκυμονεί η μη έγκαιρη θέσπιση διατάξεων που αφορούν στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ) από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, υπό τον Κ. Χατζηδάκη.
Τα παραπάνω επισημαίνει με επιστολή του στο σημερινό υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) εν όψει της επανάκρισης πλήθους εργοληπτικών εταιρειών μετά την 30ή Ιουνίου 2013.
Οπως τονίζεται «το γεγονός αυτό είναι ανεπίτρεπτο, δεδομένης της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας και ειδικά για έναν κλάδο που από το γ' τρίμηνο του 2008 έως σήμερα έχει απολέσει πάνω από 230 χιλιάδες θέσεις εργασίας».
Σημειώνεται πως η επανάκριση των πτυχίων αφορά περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου, δηλαδή περί τις 140 κατασκευαστικές επιχειρήσεις με πτυχία 3ης έως 7ης τάξεως.
Ο ΣΑΤΕ, σε σύμφωνη γνώμη με την επιτροπή αναθεώρησης του ΜΕΕΠ, την οποία είχε συγκροτήσει το υπουργείο, είχε προτείνει μεταξύ άλλων:
1. Τη μείωση της σταθεράς του κύκλου εργασιών, όπως περιλαμβάνεται στον παρονομαστή του τύπου κατάταξης των εταιρειών του ΜΕΕΠ, τουλάχιστον κατά 25%, δεδομένου ότι η πραγματική υποχώρηση του κύκλου εργασιών των εταιρειών ανέρχεται, κατά μέσο όρο, σε 40%.
2. Την αποτροπή της πριμοδότησης με τον αυξητικό συντελεστή Γ στις συγχωνεύσεις νέων εταιρειών 3ης τάξης (κάτω της 3ετίας), προκειμένου να αποφευχθεί το φαινόμενο της ίδρυσης πλασματικών εταιρειών 3ης τάξης, με σκοπό και μόνο την ενίσχυση άλλης εταιρείας.
3. Τον περιορισμό της προαπαιτούμενης στελέχωσης των επιχειρήσεων, ώστε να σταματήσει «το εμπόριο των πτυχίων ΜΕΚ και η πλασματική στελέχωση» (που είναι αδύνατον να αστυνομευτεί), φαινόμενο που «αποτελεί όνειδος για την όλη διαδικασία κρίσεως των ΜΕΕΠ και δεν συνάδει με τη σημερινή πραγματικότητα που απαιτεί τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων».