Αυτό το καλοκαίρι, για πρώτη φορά, οι επιβάτες της ακτοπλοΐας θα έχουν τα ίδια δικαιώματα όπως και στην υπόλοιπη Ε.Ε., για να ζητήσουν συνδρομή και υπό ορισμένες προϋποθέσεις αποζημίωση εάν το ταξίδι τους καθυστερήσει ή ακυρωθεί.
Οι επιβάτες πλέον προστατεύονται από διευρυμένα δικαιώματα, είτε ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, είτε με πλοίο ή υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.
Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον Πειραιά. Ο αντιπρόεδρος της Ε.Ε. Siim Kallas και υπεύθυνος για τον τομέα των μεταφορών δήλωσε ότι «το 72% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του ως επιβάτης, ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην Ευρώπη.
Δεν είναι, λοιπόν, απλή σύμπτωση το ότι επιλέξαμε να ξεκινήσουμε αυτή τη σημαντική ενημερωτική εκστρατεία εδώ, στο λιμάνι του Πειραιά. Χρειαζόμαστε την ενεργό συμμετοχή όλων, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι η πληροφόρηση για τα δικαιώματα των επιβατών θα έχει ευρεία απήχηση.
Ως μέρος της διετούς ενημερωτικής εκστρατείας, οι ευρηματικές αφίσες σε αεροδρόμια, λιμάνια και σταθμούς τρένων και λεωφορείων σε όλη την Ευρώπη, καθώς και τα φυλλάδια και η διαδικτυακή ενημέρωση σε όλες τις γλώσσες της Ε.Ε. προορίζονται για την ενημέρωση εκατομμυρίων επιβατών που θα ταξιδεύουν αυτό το καλοκαίρι και τους επόμενους μήνες. Η πληροφόρηση θα παρέχεται επίσης σε μορφές κατάλληλες για άτομα με αναπηρίες, όπου αυτό είναι δυνατό.
Σύμφωνα τα στοιχεία της πανευρωπαϊκής έρευνας, το 59% των πολιτών της Ε.Ε. που ταξιδεύει με αεροπλάνο δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του όταν ταξιδεύει, το 34% τα γνωρίζει και το 7% δεν ξέρει ότι υπάρχουν τέτοια δικαιώματα, ενώ το 66% των πολιτών της Ε.Ε. δεν γνωρίζει τα συμβατικά του δικαιώματα όταν αγοράζει ένα εισιτήριο ταξιδίου, το 34% τα γνωρίζει και το 7% απαντά ότι δεν ξέρει.