Πρόωρα μελτέμια αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, καθώς οι εξελίξεις που σημειώνονται σε δύο επιχειρήσεις θέτουν σε αναβρασμό το σύνολο του κλάδου. Η αρνητική απόφαση του Δικαστηρίου της Μυτιλήνης στο αίτημα της ΝΕΛ για ένταξη στο άρθρο 106 του νόμου 3588/2007 είναι μία αρνητική εξέλιξη για την εταιρεία, η οποία ωστόσο ετοιμάζεται να εφεσιβάλει την απόφαση.
Παράλληλα τις επόμενες ημέρες και εν όψει της ετήσιας γενικής συνέλευσης αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διοικητικές εξελίξεις σε ανώτατο επίπεδο στη Hellenic Seaways, εξελίξεις που είχε προαναγγείλει η «Ν».
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τη ΝΕΛ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «η αίτηση εξυγίανσής της που είχε υποβάλει σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 106 επ. Ν.3588/2007 που συζητήθηκε στις 5 Οκτωβρίου 2012, πρωτόδικα δεν έγινε δεκτή. Το Διοικητικό Συμβούλιο, που έλαβε γνώση, αποφάσισε όπως εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσο για τη θεραπεία της απόφασης αυτής και συνάμα να προβεί σε κάθε πρόσφορη ενέργεια με στόχο τη διατήρηση της βιωσιμότητας και της συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας».
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η απόφαση, το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το σχέδιο εξυγίανσης, καθώς θεώρησε ότι μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος ορισμένων από τους πιστωτές, αφού -όπως σημείωσε- δίνει το δικαίωμα στις τράπεζες να πάρουν πλοία της εταιρείας, με αποτέλεσμα η ΝΕΛ να απομείνει με ελάχιστης αξίας περιουσιακά στοιχεία και να μην καλύψει τους υπόλοιπους πιστωτές της.
Πάντως μετά την εξέλιξη αυτή στον αέρα είναι και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 170 εκατ. ευρώ με κεφαλαιοποίηση υποχρεώσεων προς τους συμβαλλόμενους και μη πιστωτές της. Επίσης στην έκθεση του Δ.Σ. για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2013, αναφερόταν ότι «το ενδεχόμενο της μη επιτυχούς έκβασης των ανωτέρω ενεργειών της διοίκησης υποδηλώνει την ύπαρξη αβεβαιότητας σχετικά με τη δυνατότητα ομαλής συνέχισης της δραστηριότητας του Ομίλου».
Αλλαγή στο τιμόνι
Στο άλλο μέτωπο, αυτό της Hellenic Seaways, οι εξελίξεις σε διοικητικό επίπεδο συνεχίστηκαν τις προηγούμενες ημέρες και αναμένεται να πιστοποιηθούν και επισήμως στο διοικητικό συμβούλιο που είναι προγραμματισμένο για την προσεχή Τετάρτη. Ετσι,μετά την ανάληψη της θέσης του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Αντώνη Αγαπητό, παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου της εταιρείας ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης. Για τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου έχει προταθεί ο κ. Γεράσιμος Στρίντζης,ο οποίος ήταν παλαιότερα διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Με επιστολή του ο κ. Βαρδινογιάννης έκανε γνωστή την παραίτησή του. Αρχικά αφού σημείωσε ότι επέλεξε να αποχωρήσει με «γνώμονα το συμφέρον της εταιρείας και των μετόχων της», τονίζει ότι «δεν υπάρχουν περιθώρια να διακυβεύεται το μέλλον μιας από τις σημαντικότερες ελληνικές δυνάμεις στο Αιγαίο με δήθεν προσκόμματα που προσωποποιούν φανταστικά σενάρια για να κρύψουν επεκτατικές στρατηγικές».
«Η Hellenic Seaways, η μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, είναι και θα παραμείνει μεγαλύτερη από κάθε έναν και κάθε μια απ’ όσους αποτελούν την εκάστοτε διοίκησή της. Αυτό θα το φροντίσουν μεταξύ άλλων και οι μέτοχοί της, που παραμένουν σταθερά προσηλωμένοι στο καλό της εταιρείας» κατέληγε στην ανακοίνωσή του.
Oι προαναφερόμενες εξελίξεις και η ανάληψη της προεδρίας από τον κ. Στρίντζη φαίνεται να δρομολογήθηκαν με τη σύμφωνη γνώμη του κ. Βαρδινογιάννη και αφού εξασφαλίστηκε μία συμφωνία μεταξύ του Ομίλου Grimaldi που ελέγχει μέσω της Minoan Lines το 33,35% της HSW και της Τράπεζας Πειραιώς, η οποία εκπροσωπεί περί το 38% των μετόχων. Σε κάθε περίπτωση με ενδιαφέρον αναμένεται η γενική συνέλευση της εταιρείας στις 27/6/2013, ημέρα Πέμπτη στις πέντε το απόγευμα στα γραφεία της εταιρείας.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]