Αποφασισμένη να συνεχίσει την πολιτική επέκτασης του στόλου της δηλώνει η διοίκηση της Costamare, στοχεύοντας σε περαιτέρω αγορές πλοίων αξιοποιώντας τις χαμηλές αξίες.
Η εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, διατήρησε σταθερή την κερδοφορία της στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2013, ενώ τον τελευταίο χρόνο έχει ανανεώσει σημαντικά το στόλο της αποκτώντας επτά νέα πλοία και πούλησε αντίστοιχα άλλα τόσα μεγαλύτερης ηλικίας και μικρότερης χωρητικότητας.
Παράλληλα έχει υπό εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα κατασκευή δέκα πλοίων, εκ των οποίων ήδη παρέλαβε στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα δύο. Επισημαίνεται ότι πιέσεις που ασκούνται στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων είναι ιδιαίτερα έντονες. Οπως σημειώνει η DNB Bank, με εξαίρεση ένα διάστημα τριών εβδομάδων το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο του 2012, οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά 14 μηνών, κατά 28% κάτω σε σχέση με το Μάιο του 2012. Οι πιέσεις αυτές έχουν αντίκτυπο και στις αξίες των πλοίων οι οποίες βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά.
Η Morgan Stanley εκτιμά ότι η Costamare έχει διαθέσιμα 200-250 εκατ. δολ. για εξαγορές πλοίων. Εξ αυτών 183 εκατ. δολ. είναι τα ρευστά διαθέσιμα, ενώ έχει ελεύθερα βαρών πέντε πλοία τα οποία μπορεί να τις εξασφαλίσουν επιπλέον 50-70 εκατ. δολ. για επενδύσεις.
Στο τρίμηνο
Η Costamare ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2013 έσοδα ύψους 91,5 εκατ. δολ. έναντι 100 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Την ίδια στιγμή τα κέρδη της εταιρείας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και συγκεκριμένα στα 24,7 εκατ. δολ. έναντι 24,5 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2012.
Η μείωση των εσόδων οφείλεται κυρίως στη μείωση των ναύλων σε ορισμένα από τα πλοία της εταιρείας στο πλαίσιο της ανανέωσης των συμβάσεων.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2013 τα αποτελέσματα της εταιρείας ήταν θετικά. Σε συμφωνία με το πρόγραμμα ναυπήγησης. η εταιρεία παρέλαβε τα δύο πρώτα από τα δέκα υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία και ναύλωσε αμέσως στην MSC, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας κ. Γρηγόρης Ζήκος.
Οπως πρόσθεσε ο κ. Ζήκος, οι ναυλώσεις των δέκα πλοίων του ναυπηγικού προγράμματος, η παραλαβή των οποίων θα ολοκληρωθεί τους επόμενους δέκα μήνες, αναμένεται να προσφέρουν μεικτά έσοδα στην εταιρεία ύψους 1,3 δισ. δολ. Επίσης να σημειωθεί ότι η Costamare, αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές που διαμορφώνονται στην αγορά των διαλύσεων, πούλησε για σκραπ ένα πλοίο, το MSC Austria (1984, 3.584 TEU), αντί τιμήματος 7,9 εκατ. δολ. αποκομίζοντας κέρδη κεφαλαίου ύψους 4 εκατ. δολ.
Ο οικονομικός διευθυντής της Costamare αναφέρθηκε ακόμη στις νέες ναυλώσεις πλοίων που πέτυχε η εταιρεία διευκρινίζοντας ότι η Costamare σε αντίθεση με άλλες εταιρείες του κλάδου δεν έχει πλοίο υπό αδράνεια. Μέχρι στιγμής οι νέες ναυλώσεις του 2013 αντικατοπτρίζουν το 4% και το 3% αντιστοίχως των συμβολαιοποιημένων εσόδων για το 2013 και 2014.
Παράλληλα η εταιρεία συνεχίζει τη διανομή ενός ελκυστικού μερίσματος (0,27 δολάρια ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2013). Καταλήγοντας ο κ. Ζήκος εκτίμησε ότι το ασθενές περιβάλλον της αγοράς των containerships δίνει στην Costamare την ευκαιρία να επεκτείνει περαιτέρω το στόλο της αξιοποιώντας τις χαμηλές αξίες των πλοίων. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία σε ένα στόλο που αποτελείται από 56 πλοία έχει οκτώ υπό ναυπήγηση, εκ των οποίων τα πέντε είναι ελευθέρων βαρών. Η μεταφορική ικανότητα του στόλου ανέρχεται σε 328.000 TEU.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]