Πτωτική πορεία εμφανίζει η κατανάλωση των προϊόντων του κλάδου της επεξεργασίας ιχθύων, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.
Η μείωση, πάντως, στο λιανικό κομμάτι της αγοράς είναι αρκετά μικρότερη σε σχέση με άλλους τομείς τροφίμων, ενώ μεγαλύτερη υποχώρηση εντοπίζεται στο χονδρικό εμπόριο λόγω των αρνητικών εξελίξεων που επικρατούν κυρίως στις εταιρείες εστίασης.
Αναλυτικά, τα εστιατόρια και οι ταβέρνες υφίστανται υψηλή μείωση των εσόδων τους, ενώ η υποχώρηση της αγοράς εντάθηκε μετά τον Σεπτέμβριο του 2011, όταν ο ΦΠΑ της εστίασης αυξήθηκε από 8% σε 23%. Επίσης, πτώση εντοπίζεται και στη ζήτηση υπηρεσιών catering, καθώς οι εταιρείες περιορίζουν τα κονδύλια που διαθέτουν για εκδηλώσεις συνεστιάσεων, προώθησης, διαφήμισης κ.λπ.
Σύμφωνα με την Hellastat, ανταγωνιστικές πιέσεις προέρχονται από εισαγωγές έτοιμων κατεψυγμένων προϊόντων, οι οποίες καλύπτουν σημαντικό μέρος της εγχώριας κατανάλωσης. Η εισαγωγική διείσδυση είναι σημαντική, τόσο στα επώνυμα προϊόντα, όσο και στα private label. Τομείς με μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης, λόγω του αρχικού ακόμα σταδίου στο οποίο βρίσκονται, αποτελούν τα επεξεργασμένα αλιεύματα, καθώς και τα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα που παρασκευάζονται με βάση τα θαλασσινά.
Δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών που χαρακτηρίζουν την εγχώρια αγορά, η Hellastat παρατηρεί πως οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να αναπτύξουν περαιτέρω την εξωστρέφειά τους στο εξωτερικό, όπου οι συνθήκες κατανάλωσης είναι σαφώς ευνοϊκότερες.