Οι βασικές επιδιώξεις του ν/σ «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις»

Ομιλία του Κ. Μουσουρούλη στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής
Τετάρτη, 03 Απριλίου 2013 18:19
UPD:18:19
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Όπως διευκρίνισε ο κ. Μουσουρούλης, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν καταργεί την ετήσια δρομολόγηση, αλλά την υποχρέωση της εταιρείας να απασχολεί τους ναυτικούς της δέκα μήνες το χρόνο.

Οι παρεμβάσεις που γίνονται στο σχέδιο νόμου, είναι απολύτως αναγκαίες προκειμένου να εξασφαλίσουμε τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, να αποτρέψουμε τον αφελληνισμό των πλοίων και να αποφύγουμε περαιτέρω διόγκωση της ανεργίας σε περίπτωση που συμβεί το προηγούμενο, τόνισε ο Κωστής Μουσουρούλης μιλώντας στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου συζητήθηκε κατ’ άρθρο το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα με τον υπουργό, εκτός από τα οργανωτικής φύσεως ζητήματα, με το σχέδιο νόμου επιτυγχάνονται τρία πολύ βασικά πράγματα:

  • Κατ’ αρχήν, επικαιροποιεί τις διατάξεις που καθορίζουν το βασικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλιακής διοίκησης, όσον αφορά στα θέματα ανάπτυξης και διασφάλισης της ναυτικής εργασίας και εκπαίδευσης. Επίσης, περιλαμβάνει διάταξη που αφορά στην πρόνοια των ναυτικών.
  • Δημιουργεί θεσμικές προϋποθέσεις για την οργανωτική αναδιάρθρωση του λιμενικού συστήματος της χώρας με στόχο επενδύσεις, δηλαδή ανάπτυξη και απασχόληση.
  • Για πρώτη φορά, ρυθμίζονται θέματα άσκησης ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής.

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο εστιάζει στην ενδυνάμωση του Λιμενικού Σώματος, την αποσαφήνιση της αποστολή του και τον προσδιορισμό των δομών και αρμοδιοτήτων του με σκοπό την αποδοτικότερη λειτουργία του.

Επίσης ο υπουργός αναφέρθηκε στην ανάγκη για ναυτική εκπαίδευση, η οποία κρίνεται ως προς την ποιότητα και την αποδοτικότητά της, στοιχεία που αντανακλώνται στην ανταγωνιστικότητα των στελεχών που αποφοιτούν.

Για τη λιμενική πολιτική, παρατήρησε ότι δεν έχουν αξιοποιηθεί τα υπάρχοντα πλεονεκτήματα προσθέτοντας πως βρίσκεται σε στασιμότητα και κινδυνεύει να περιθωριοποιηθεί ενώ παράλληλα εξέφρασε την ανάγκη για μια ρυθμιστική αρχή λιμένων που θα διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Μουσουρούλης, το νομοσχέδιο δεν καταργεί την ετήσια δρομολόγηση, δηλαδή την υποχρέωση για συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών όλο το χρόνο. Ωστόσο, εξήγησε ότι καταργεί την υποχρέωση της εταιρείας να απασχολεί τους ναυτικούς της δέκα μήνες το χρόνο.

Επιπλέον υποστήριξε πως το νομοσχέδιο δεν μειώνει την οργανική σύνθεση αλλά μόνο το προσωπικό γενικών υπηρεσιών και μόνο για τη χειμερινή περίοδο.

Καταλήγοντας ο κ. Μουσουρούλης απάντησε σε όσους ασκούν κριτική, λέγοντας ότι κάποιοι που είτε δεν καταλαβαίνουν είτε προσποιούνται ότι δεν καταλαβαίνουν, χαϊδεύουν τα αυτιά ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, χωρίς να έχουν λύσεις. «Ό,τι και να περιείχε το νομοσχέδιο θα ήταν σίγουρα απέναντι. Και ξέρετε γιατί; Γιατί οι περισσότεροι δεν έχουν ιδρώσει για να βρουν μπάρκο, ούτε έχουν σαπίσει τα προϊόντα τους στα νησιά, ούτε έχουν απολυθεί. Είναι επαγγελματίες του συνδικαλισμού ή της σπέκουλας, χρόνια τώρα», τόνισε.

 

 

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα