Ρότα για την Ασία χαράσσουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας

2013: Αν και παραμένει 2ος παγκόσμιος προορισμός, η Μεσόγειος δεν περιλαμβάνεται στις «hot» επιλογές
Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013 07:00
REUTERS/DAVID GRAY

Οι επενδύσεις των εταιρειών κρουαζιέρας μελών της CLIA από το 2012 μέχρι και το 2016 φτάνουν τα 14,676 δισ. δολ. για τη ναυπήγηση 43 νέων πλοίων.

Σταθερά ο δεύτερος καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας στον κόσμο παραμένει και για το 2013 η Μεσόγειος, με πρώτη την Καραϊβική, ενώ την ίδια στιγμή ανεβαίνουν συνεχώς οι αγορές της Ασίας.

Σύμφωνα με την διάρθρωση του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας, που μόνο κατά τη διάρκεια του 2012 ενισχύθηκε με 12 νέα πλοία, που περιλαμβάνουν 17.774 κρεβάτια και έχουν συνολική αξία 4,418 δισ. δολ., η Καραϊβική για μια ακόμη χρονιά παραμένει πρώτη στις προτιμήσεις, αφού εκεί δραστηριοποιείται το 34,4% της συνολικής χωρητικότητας. Δεύτερη σταθερά τα τελευταία χρόνια η Μεσόγειος με μερίδιο 21,7%, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη είναι στο 10,9%, η Αυστραλία στο 5%, η Αλάσκα στο 4,8%, η Βόρειος Αμερική στο 3,9%, η Ασία στο 3,4% και ο υπόλοιπος κόσμος στο 15,8%.

Οι επενδύσεις των εταιρειών κρουαζιέρας μελών της CLIA από το 2012 μέχρι και το 2016 φτάνουν τα 14,676 δισ. δολ. για τη ναυπήγηση 43 νέων πλοίων.

Ωστόσο, το ανησυχητικό για την περιοχή μας είναι ότι, σύμφωνα με τα μέλη της Cruise Lines International Association (CLIA) Βορείου Αμερικής, το 2013 η Μεσόγειος δεν βρίσκεται στους προτεινόμενους ως «hot» προορισμούς. Σε αυτούς περιλαμβάνεται η Καραϊβική, τα ποτάμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης, η Ασία, ο Ειρηνικός, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Νότιος Αμερική.

Ωστόσο, ο προορισμός για τον οποίο οι εταιρείες-μέλη της CLIA φαίνεται ότι δίνουν το μεγαλύτερο βάρος είναι αυτός της Ασίας. Οπως επισημαίνει η CLIA, όλο και περισσότερα λιμάνια σε χώρες της Ασίας εντάσσονται ως home ports στα σχέδια των εταιρειών κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με τη CLIA, η Princess Cruises πραγματοποιεί φέτος το μεγαλύτερο άνοιγμα που έχει γίνει ποτέ στην Ιαπωνία.Επίσης, η Costa Cruises συνεχίζει και το 2013 να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην αγορά της Απω Ανατολής. Αλλά και η Amazara Club Cruises θα προσφέρει κρουαζιέρες που θα πιάνουν συνολικά 40 νέα λιμάνια, μεταξύ αυτών το Πεκίνο, η Σαγκάη, αλλά και στη Νότιο Κορέα.

Ο στόλος

Από το 2000 και μέχρι το τέλος του 2013, περίπου 167 νέα κρουαζιερόπλοια θα έχουν κατασκευαστεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της CLIA. Πλοία που σαν μικρότερη δυνατότητα φιλοξενίας έχουν τα 32 άτομα, και για μεγαλύτερη τα 5.400. Επίσης το 2014 αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία 13 νέα πλοία αξίας 3,39 δισ. δολ., ενώ για το 2015 είναι προγραμματισμένα τρία νέα πλοία αξίας 2,46 δισ. δολ.

Ανανεώσεις

Για το 2013, οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά και για την ανανέωση του προϊόντος που προσφέρουν στους πελάτες τους. Για παράδειγμα, η Royal Caribbean στο τέλος του 2012 επένδυσε 131 εκατ. δολ. για την ανανέωση του «Grandeur of the seas», του «Rhapsody of the seas» και του «Serenade of the seas». Μέσα στο 2013 επίσης θα επενδύσει περίπου 50 εκατ. δολ. για το «Legend of the Seas». Για το «Carnival Destiny» της Carnival επίσης θα δοθούν 155 εκατ. δολ. για εκτεταμένες αλλαγές, όπως και για το «Carnival Sunshine».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα