Αντ. Σαμαράς: Εδραίωση του Πειραιά στον διεθνή χάρτη μεταφορών

«Ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία»
Παρασκευή, 01 Μαρτίου 2013 12:57
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖ

Αποψη των εγκαταστάσεων του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (PCT), θυγατρικής της κινεζικής Cosco στον εμπορευματικό λιμένα του Νέου Ικονίου.

Νέα αρχή για τον Πειραιά αλλά και για την οικονομία χαρακτήρισε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς τη συμφωνία HP - Cosco για τη μεταφορά των προϊόντων της πρώτης σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική μέσω του πειραϊκού λιμανιού.

Όπως είπε, με αυτήν την εξέλιξη ο μεγαλύτερος λιμένας της χώρας εδραιώνεται στον διεθνή χάρτη των παγκοσμίων μεταφορών.

Σε χαιρετισμό του λίγο πριν από την υπογραφή, ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι ο Πειραιάς αποτελεί σήμερα ένα όχημα ισχυρής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα και πρόσθεσε πως είναι πάρα πολύ σημαντικός κόμβος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

ΑΠΕ ΜΠΕ

Η σημερινή συμφωνία ειναι απόδειξη οτι οι Ελληνες μπορούμε να τα καταφέρουμε τη δύσκολη αυτή στιγμή, πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός και εστίασε στις θέσεις εργασίας που θα προκύψουν από τη συγκεκριμένη επένδυση.

«Δεν υπάρχουν για την ανεργία μαγικές λύσεις, μόνο δυναμικές συνεργασίες, δυναμικές κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας μας», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά, η σημερινή συμφωνία αποτελεί απόδειξη ότι η Ελλάδα μπορεί να τα βγάλει πέρα, «δίνοντας το δικαίωμα της ελπίδας και της αισιοδοξίας για τα νέα τα παιδιά». 

Τέλος, ευχαρίστησε τις δύο εταιρείες - παγκόσμιους κολοσσούς, όπως είπε, που με «τη σημερινή υπογραφή θα συμβολήσουν μια νέα αρχή για τον Πειραιά και για την ελληνική οικονομία» και συμπλήρωσε πως η κίνηση αυτή αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης, την οποία κατακτά σταθερά πλέον η ελληνική οικονομία. 

Δεν υπάρχουν για την ανεργία μαγικές λύσεις, μόνο δυναμικές συνεργασίες, δυναμικές κινήσεις προς όφελος της κοινωνίας μας

Αντ. Σαμαράς, Πρωθυπουργός της Ελλάδας

«Η Ελλάδα ολοκληρώνει στρατηγικά δίκτυα υποδομών που απελευθερώνουν επενδύσεις, δίνουν δικαίωμα στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και επιτρέπουν νέες  θέσεις εργασίας», συνέχισε ο Πρωθυπουργός.    

Στην τελετή υπογραφής της συμφωνίας τις δύο πλευρές εκπροσώπησαν ο διευθύνων σύμβουλος της HP Ελλάς Πυθαγόρας Παπαδημητρίου και ο γενικός διευθυντής της Cosco Ελλάς Άγγελος Καρακώστας.

Σε χαιρετισμό του λίγο πριν από την υπογραφή της συμφωνίας HP - Cosco, ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι ο Πειραιάς αποτελεί σήμερα ένα όχημα ισχυρής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα και πρόσθεσε πως είναι πάρα πολύ σημαντικός κόμβος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Παρόντες ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο γενικός γραμματέας Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κώστας Μουτζούρης, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος, ο υπουργός Παιδείας Κωνταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο επικεφαλής του Γραφείου Στρατηγικού Σχεδιασμού του γραφείου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Πτωχός και ο αμερικανός πρέσβης Ντάνιελ Μπένετ Σμιθ.

Εντός του μήνα αναμένεται να υπογραφεί και η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Εντός του μήνα αναμένεται να υπογραφεί και η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διανομή των προϊόντων της HP μέσω τη Ελλάδας και σιδηροδρομικά.

Ειδικότερα η συμφωνία ανάμεσα στην Cosco, την HP και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει την εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, Ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, στον Πειραιά.

Από τον Πειραιά, τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αρχικά αναμένεται να δρομολογηθούν δύο συρμοί την εβδομάδα, οι οποίοι θα μεταφέρουν 40 containers ο καθένας, ενώ υπολογίζεται ότι σε διάστημα ενός περίπου έτους θα διακινούνται δύο τρένα ημερησίως.

ΣΥΡΙΖΑ: Επωφελούνται ανέξοδα οι ιδιώτες

«Το έργο σχεδιάστηκε, χρηματοδοτήθηκε και εκτελέστηκε από έναν οργανισμό δημοσίου συμφέροντος», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ και συμπληρώνει πως «κανένας ιδιώτης δεν θα επένδυε σε μια τέτοια στρατηγική υποδομή, από την οποία τώρα αυτοί οι ιδιώτες (COSCO - Hewlett-Packard), σπεύδουν να επωφεληθούν ανέξοδα».
Σύμφωνα με την αξιωματική αντιπολίτευση, από αυτή την εξέλιξη:

  • η  COSCO και η Hewlett-Packard αποκομίζουν κέρδη χρόνου και χρήματος και ευνοούνται με νέες φοροαπαλλαγές
  • ο ΟΛΠ και το ελληνικό κράτος εισπράττουν ψίχουλα
  • ο δημοσίου συμφέροντος ΟΣΕ που έχει κάνει την επένδυση και όντως έχει προσδοκία σημαντικών κερδών, σύντομα ιδιωτικοποιείται.

«Όσο για τη θρυλούμενη αύξηση θέσεων εργασίας, μάλλον μαγική εικόνα θα αποδειχθεί, καθώς η αισιοδοξία που προκύπτει από την σχετική πρωθυπουργική δήλωση, δεν τεκμηριώνεται από τα πραγματικά δεδομένα και τα πλήρη στοιχεία, καταλήγει ο ΣΥΡΙΖΑ. 

ΚΚΕ: Ο λαός θα φορτωθεί με νέες θυσίες

«Η επιχειρηματική κινεζοαμερικανική συμφωνία στηρίζει τα σχέδια της ελληνικής άρχουσας τάξης για ανάδειξη της χώρας σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου η ελληνική κυβέρνηση θα φορτώσει με νέες θυσίες το λαό. Απειλούνται με νέα μέτρα οι εργατοϋπάλληλοι στην ευρύτερη περιοχή το λιμανιού του Πειραιά και οι αυτοαπασχολούμενοι με κλείσιμο μαγαζιών» σχολίασε μεταξύ άλλων το ΚΚΕ.

ΝΔ: Ο ΣΥΡΙΖΑ ονειρεύεται κρατικοποιήσεις και δημεύσεις τύπου Βόρειας Κορέας

Η ΝΔ απάντησε ο ΣΥΡΙΖΑ, εξαπολύοντας για άλλη μία φορά επίθεση σε βάρος του: «Κατά τη συνήθη πρακτική του, ο ΣΥΡΙΖΑ πολεμά μία ακόμα μεγάλη επένδυση στην Ελλάδα και ονειρεύεται κρατικοποιήσεις και δημεύσεις τύπου Βόρειας Κορέας. Είναι σαφές πως για την Κουμουνδούρου “λεφτά υπάρχουν”, αρκεί να μην είναι σε ευρώ. Θα τα προτιμούσαν σε δραχμές ή έστω σε βορειοκορεάτικα γουόν».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα