Να φέρει πλοία στη σημαία κάλεσε τον ελληνικό εφοπλισμό ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, στη χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης του νέου ευέλικτου νηολογίου, ωστόσο ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, ξεκαθάρισε αμέσως μετά ότι η ενίσχυση του νηολογίου είναι πιο σύνθετο θέμα, αν και χαρακτήρισε πολύ θετικό βήμα την απλοποίηση των διαδικασιών νηολόγησης.
Ο κ. Μουσουρούλης ανακοίνωσε ότι από σήμερα οι υπογραφές από 34 μειώνονται σε εννέα, όπως επίσης ότι από τις 15 Μαρτίου αρχίζει τη λειτουργία της στον Πειραιά η υπηρεσία μιας στάσης (One-stop-shop) για την υποδοχή των αιτήσεων και την εξυπηρέτηση των πλοιοκτητών.
Επίσης, από την ίδια ημερομηνία, ξεκινά η ηλεκτρονική (web) εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή και παρακολούθηση των αιτήσεων νηολόγησης
Ολα αυτά ο ελληνικός εφοπλισμός τα άκουσε ως θετικά στοιχεία μιας ευρύτερης πολιτικής στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι απλοποίηση διαδικασιών δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα επέμβει η πολιτεία και στο περιεχόμενο της νομοθεσίας και κυρίως της εγκριτικής πράξης που αφορά στη νηολόγηση ενός πλοίου.
Επίσης, όπως ανέφερε, χθες, ο κ. Βενιάμης, η ενίσχυση του νηολογίου δεν είναι μόνο θέμα διαδικασιών. Ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι η ενίσχυση του νηολογίου προϋποθέτει ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο και ένα ουσιαστικό διάλογο με την πολιτεία, αλλά κυρίως τη ναυτεργασία, καθώς όπως διερωτήθηκε: εάν αύριο έρθουν 100 πλοία στη σημαία, μπορούμε να τα υποστηρίξουμε; Υπονόησε έτσι την έλλειψη του ανάλογου ανθρώπινου ναυτεργατικού δυναμικού. Επίσης πρόσθεσε ότι όλοι πρέπει να έχουν στο κέντρο της προσοχής τους την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας που είναι η πρώτη προϋπόθεση επιβίωσης και ανάπτυξής της σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στη διεθνή ναυτιλία.
Από την τοποθέτηση του κ. Βενιάμη είναι προφανές ότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν επιθυμεί να δημιουργεί υπερβολικές προσδοκίες, καθώς πρώτη προτεραιότητά του είναι η διατήρηση της ηγετικής του θέσης στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Επίσης συνδυάζει την περαιτέρω ενίσχυση της σημαίας με την ύπαρξη ενός ισχυρού διοικητικού φορέα της ναυτιλίας, θέμα που αντιμετωπίσθηκε με την ύπαρξη ικανού σε αριθμό και ποιότητα ανθρώπινου δυναμικού που παραμένει ζητούμενο, ενώ αναμένει και την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που εισάγει τις ατομικές συμβάσεις εργασίας, υπό προϋποθέσεις, στη ναυτιλία.
Τέλος, ο ελληνικός εφοπλισμός θεωρεί ότι όλοι θα πρέπει λαμβάνουν υπόψη στους σχεδιασμούς τους για τη ναυτιλία και το διεθνή περίγυρο και κυρίως τα τεκταινόμενα σε ευρωπαϊκό θεσμικό επίπεδο.
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Ο κ. Μουσούρουλης στην ομιλία του τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση μετά την επανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας -η ενότητα του οποίου αποκαθίσταται με το σχέδιο νόμου που κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή και με το Προεδρικό Διάταγμα που θα ακολουθήσει- παρεμβαίνει βελτιωτικά και σε πολλά και σημαντικά ζητήματα για το λεγόμενο ναυτιλιακό πλέγμα από τη ναυτική εκπαίδευση και εργασία, μέχρι και τη ναυπηγοεπισκευή.
Εδωσε σαν παράδειγμα την απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης άδειας εγκατάστασης αλλοδαπής εταιρείας, με το διαχωρισμό των αμιγώς διοικητικών αρμοδιοτήτων από εκείνες που έχουν και οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου να διεκπεραιώνονται άμεσα μόνο από τον υπουργό Ναυτιλίας.
Επίσης υπογράμμισε ότι η χώρα χρειάζεται ένα εθνικό σχέδιο, ένα master plan που να αξιοποιεί τις τεράστιες δυνατότητες όλου του ναυτιλιακού πλέγματος αλλά και να δεσμεύει τις κυβερνήσεις, διασφαλίζοντας συνέχεια στις πολιτικές τους.
Στη συνέχεια κάλεσε τους Ελληνες εφοπλιστές να στηρίξουν τη σημαία γιατί, όπως επεσήμανε, η ελληνική σημαία προσδίδει κύρος στα πλοία που τη φέρουν, υποστηρίζεται από ένα ολοκληρωμένο διοικητικό μηχανισμό σε εθνικό και σε διεθνές επίπεδο, στηρίζεται σε ανταγωνιστικά, διαφανή και σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, κίνητρα για ναυτιλιακές επενδύσεις και αφορά μια χώρα που διαθέτει τους καλύτερους ναυτικούς στον κόσμο.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]