Σε «χειμερία νάρκη» το εμπόριο

Πτώση της αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις
Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου 2013 15:00
REUTERS/YORGOS KARAHALIS

Στην Αθήνα η πτώση της αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις κυμάνθηκε μεταξύ 20 και 30% και στη Θεσσαλονίκη από 15 έως 30%.

Μειωμένη κατά 32% σε σχέση με πέρυσι ήταν, κατά μέσο όρο, η αγοραστική κίνηση σε 80 πόλεις της Ελλάδας, στη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών, η πτώση της αγοραστικής κίνησης σε ορισμένες περιοχές κυμάνθηκε σε επίπεδα μεγαλύτερα του 70% αγγίζοντας μάλιστα ακόμη και το 90%. Συγκεκριμένα, μείωση 70-90% καταγράφηκε στο Καρπενήσι, 80% στη Φλώρινα, 80% στην Ανδραβίδα και 70% στη Στυλίδα.

Στην Αθήνα η πτώση της αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις κυμάνθηκε μεταξύ 20 και 30% και στη Θεσσαλονίκη από 15 έως 30%.

Το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21 – 30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%.

Στα 44,3 ευρώ η μέση απόδειξη

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων, η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ  και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Το ύψος των εκπτώσεων κυμάνθηκε σε επίπεδα 21–40%, ενώ ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41-50% και άνω.

Συνέχιση των εκπτωτικών  ενεργειών

Πάνω από 6 στους δέκα εμπόρους (66%) δήλωσαν ότι πρόκειται να πραγματοποιήσουν εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο, ενώ πολλοί ερωτώμενοι ανέφεραν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ωστόσο, πάνω από τους μισούς, και συγκεκριμένα το 54%, αξιολογούν αρνητικά την πολιτική προσφορών ορισμένων εμπορικών καταστημάτων πριν την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων. Θετικά δήλωσε ότι βλέπει τέτοιου είδους ενέργειες το 22% των ερωτώμενων και ένα σημαντικό ποσοστό  (24%) δήλωσε ότι δεν τις αξιολογεί ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά.

Η συντριπτική πλειονότητα των εμπόρων (83%) παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που στη διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.

«Ουσιαστικές παρεμβάσεις» ζητεί η ΕΣΕΕ

Τον «κώδωνα του κίνδυνου» για το μέλλον της ελληνικής αγοράς έκρουσε με αφορμή την έρευνα η διοίκηση της ΕΣΕΕ. «Είναι σαφές επομένως ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των συναδέλφων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα», αναφέρει η Συνομοσπονδία.

Επισημαίνει τέλος ότι οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί «με μεγαλόστομες διακηρύξεις», αλλά «με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα