Μείωση, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, τον Απρίλιο, σημείωσαν οι λιανικές πωλήσεις στην Ιαπωνία, ως αποτέλεσμα της μείωσης των τιμών των μετοχών, οι οποίες περιόρισαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενισχύοντας την άποψη των οικονομικών αναλυτών, ότι η δεύτερη σε μέγεθος οικονομία στον κόσμο, θα περιοριστεί το τρέχον τρίμηνο.
Οι πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, εστιατόρια και σε άλλες εταιρείες λιανικής πώλησης, υποχώρησαν κατά 2,3% τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών, Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας. Ένα χρόνο πριν, οι πωλήσεις είχαν μειωθεί κατά 2,9% έναντι πρόβλεψης για μείωση 1,9%, 10 οικονομικών αναλυτών του Bloomberg News.
Οι καταναλωτές είναι περισσότερο επιλεκτικοί στις αγορές τους, ιδίως αυτήν την εποχή, ανέφερε ο Yuji Ohnuki, εκπρόσωπος της εταιρείας Takashimaya Co., του μεγαλύτερου πολυκαταστήματος της Ιαπωνίας.
Η υποχώρηση κατά 31% του δείκτη Nikkei το προηγούμενο έτος, περιόρισε τα έσοδα των Ιαπώνων καταναλωτών, των οποίων οι δαπάνες αποτελούν το ήμισυ της οικονομίας της χώρας.
«Με τις εξαγωγές να μειώνονται και την οικονομία να μην εξέρχεται από την ύφεση, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών επιδεινώνεται», ανέφερε ο Ryota Sakagami, οικονομολόγος στη Nomura Research Institute, προβλέποντας ότι η οικονομία θα συρρικνωθεί κατά 0,5% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Η εξάπλωση του Σοβαρού Οξέος Αναπνευστικού Συνδρόμου (SARS) στην Ασία, επηρεάζει επίσης την ψυχολογία των καταναλωτών, οι οποίοι ανησυχούν ότι η νόσος ενδέχεται να επιδράσει στην απασχόληση, με την μείωση των ιαπωνικών εξαγωγών. Στην Ιαπωνία μπορεί να μην έχουν αναφερθεί κρούσματα άτυπης πνευμονίας, εν τούτοις η εξάπλωση της νόσου σε Κίνα, Χονγκ Κονγκ και σε άλλες περιοχές της Ασίας, προκαλεί ανησυχία και επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση.