Σημαντική ανάπτυξη του μάρκετινγκ στις ελληνικές εταιρείες

Πέμπτη, 29 Μαΐου 2003 18:16

Ελλάδα, Σλοβενία, Κροατία και Τουρκία είναι οι χώρες στις οποίες εντοπίζονται οι περισσότερες επιχειρήσεις που διαθέτουν ανεξάρτητο, οργανωμένο τμήμα μάρκετινγκ.

Ακολουθούν η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία, ενώ την τελευταία θέση καταλαμβάνουν η Ουγγαρία και η ΠΓΔΜ.

Αυτό κατέγραψε σχετική έρευνα που διεξήγαγε η Research International για λογαριασμό του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ).

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα, πρώτη ημέρα των εργασιών του 1ου Marketing Forum Νοτιανατολικής Ευρώπης που οργάνωσε στη Θεσσαλονίκη το ΕΙΜ σε συνεργασία με το European Marketing Confederation και στο οποίο παίρνουν μέρος εκπρόσωποι από 11 χώρες της Ν.Α. Ευρώπης.

Οι εταιρείες του δείγματος απασχολούν κατά μέσο όρο 245 εργαζόμενους, με μέσες ετήσιες πωλήσεις 6,8 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την έρευνα, το μεγαλύτερο αριθμό εργαζομένων στο μάρκετινγκ έχουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, Κροατία και Σλοβενία, ενώ με το αντικείμενο αυτό ασχολούνται περισσότεροι άνδρες παρά γυναίκες, με εξαίρεση την Κροατία και τη Βουλγαρία. Οι ηλικίες των υπευθύνων για το μάρκετινγκ παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις σε όλες τις χώρες (από 20 έως 60 ετών) με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου κυμαίνονται μεταξύ 30-44 ετών. Σε Ουγγαρία, Σλοβενία και ΠΓΔΜ, τα στελέχη του μάρκετινγκ είναι σε μεγάλο βαθμό άνω των 45 ετών.

Στο σκέλος της ανάπτυξης της φιλοσοφίας και της λειτουργίας του μάρκετινγκ, προηγούνται Ελλάδα, Σλοβενία, Κροατία και Τουρκία, ενώ στην τελευταία ομάδα κατατάσσεται η ΠΓΔΜ. Η έρευνα εντόπισε πολλές ομοιογένειες στις χώρες του δείγματος σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές μάρκετινγκ (πωλήσεις, επικοινωνία) αλλά σημαντικές διαφορές σε πιο εξειδικευμένα πεδία (direct μάρκετινγκ, ανάπτυξης προϊόντων, στρατηγική διαχείρισης πελατών και έρευνα αγοράς).

Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική επικοινωνίας, εντοπίστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των επιχειρήσεων που διαθέτουν τμήμα μάρκετινγκ και σε αυτές που δεν έχουν. Οι πρώτες προηγούνται στην ανάπτυξη και προώθηση brand names και μακροπρόθεσμης στρατηγικής μάρκετινγκ, ενώ οι άλλες φαίνεται να περιορίζονται στην τακτική επικοινωνία υποστήριξης πωλήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα